ایسنا نوشت:

ام جی روور تنها چینی حاضر در بازار خودرو ایران نیست، اما احتمالا می تواند جنجالی ترین آن‌ها باشد.

برند MG سالها پیش به طور کامل ورشکست شد، اما این شرکت بریتانیایی بعد از مدتی با ROVER ادغام شد و ام جی روور به وجود آمد، با این وجود باز هم با ناکامی های پیاپی روبه رو شد تا بالاخره یک شرکت چینی آن را خرید.

در حال حاضر هم این برند خودرو در اختیار چینی هاست و محصولات آن با قیمتی حدود 35 میلیون تومان در بازار ایران فروخته می شود.

ام جی روور از نظر فنی خودرو به‌روزی نیست. اگر می‌خواهید یکی از این خودروها را بخرید، نباید انتظار دریافت خودرویی با تکنولوژی روز 2010 را داشته باشید.

ام جی رووری که در ایران عرضه شده، مدل بسط یافته‌ یک خودرو قدیمی تر است، اما از آنجا که بازار خودرو کشور در رده حدود 35 میلیون دچار خلاء است، این خودرو رقبای زیادی ندارد.

موتور این خودرو 160 اسب بخار قدرت دارد که و حداکثر سرعت آن حدود 205 کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا 100 آن هم حدود 8 ثانیه طول می کشد. مخزن سوخت آن 62 لیتر حجم دارد و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی حدود 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

سانروف و گیربکس پنج دنده به دو صورت اتوماتیک و تیپ ترونیک دیسک، ترمز بزرگ، تکنولوژی هوشمند لغزش شامل شش سیستم کنترل ایمنی خودرو، سیستم اتوماتیک کنترل دینامیکی، سیستم ترمز ضدقفل ABS با قابلیت های توزیع هوشمند فشار ترمزها و کنترل آن در پیچ، سیستم الکترونیکی تقویتی ترمزها، سیستم هوشمند تمیز کننده دیسک ترمز، و سیستم تشخیص فاصله در هنگام پارک کردن از جمله امکانات این خودرو است.

ام جی روور توانسته است در جدول رضایت مشتریان از کیفیت خدمات پس از فروش در شش ماهه دوم سال گذشته که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه شده است، رتبه اول گروه قیمتی بین 30 تا 40 میلیون تومان را هم به دست آورد. یعنی در بین خودروهایی در این رده قیمتی، بهترین خدمات پس از فروش را به خریداران این خودرو ارائه کرده است.

البته فعالان بازار خودرو اغلب به علت چینی بودن این خودرو در مورد آن خوشبین نیستند.

حسین اردوخانی - رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو، در این مورد می‌گوید: ام جی روور که در چین تولید می شود با آب و هوای ایران سازگاری ندارد و با توجه به نوع جاده های ایران کارآیی آن در ایران مورد سوال است.

به عقیده وی، نخریدن این خودرو بهتر از خریدن آن است، چون عمر مفید آن در ایران کم‌ است و بعد از مدت کوتاهی هزینه های نگهداری آن بالا می رود.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهران IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
    4 0
    نویسنده محترم! قیمت این خودرو 43.5 میلیون تومان است نه 35.اطلاعات صحیح منتشر کنید.
  • استان كاشان IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
    3 0
    اقا هيچي پرايد نميشه.اينو همه دنيا ميدونن.وسيله اي ارزان براي خودكشي
  • بابک IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    3 0
    لااقل صنعت چین از صنعت ایران قویتره
  • ايماني IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    3 0
    خودرو مورد نظر از لحاظ فني كاملاً تست شده واز لحاظ قيمت با توجه به امكانات آن نيز چندين مقاله در مجلات و سايتهاي ايراني و خارجي درج گرديده است و در تمامي تستها اين خودرو سر بلند بيرون آمده، لطف كنيد و نظرات صحيح كارشناسي را در سايت خود درج نماييد اظهار نظر يك فرد با سمت رياست اتحاديه صنف نمايشگاه داران هيچ گونه وجه علمي و كارشناسانه ندارد و در هر كجا كه ايشان تمايل داشته باشند اينجانب حاضر به بحث كارشناسي در مورد كيفيت يك خودرو و به ويژه خودرو MG550 يا Roewe550 با ايشان هستم. با سپاس