الحوثی: واکنش ایران به تجاور اسرائیل نشان داد هرگونه تجاوزی، با پاسخ مواجه خواهد شد

سید عبدالملک الحوثی با اشاره به پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: پاسخ ایران، که از داخل خاک این کشور با شمار زیادی موشک و پهپاد صورت گرفت قوی و سریع بود و این قاعده درگیری را تثبیت کرد که هرگونه تجاوزی، با پاسخ مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانه های عربی، رهبر جنبش انصار الله تأکید کرد: تثبیت قواعد درگیری براساس اصل پاسخ به هر گونه تجاوزی - فارغ از تلاش عده ای برای کاستن از اهمیت آن - از اهمیت استراتژیکی برخوردار است.

رهبر جنبش انصار الله تصریح کرد: ملت فلسطین برای اولین بار شاهد خلق صحنه زیبای سقوط موشک ها بر فراز پایگاههای دشمن صهیونیستی بود. همچنین پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، به منزله حمایت مفید و مستقیمی از ملت فلسطین و مجاهدان نوار غزه بود.

به گزارش ایرنا، عبدالملک الحوثی افزود: متأسفانه برخی از رسانه های عربی، موضع آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره پاسخ ایران را ترویج و تلاش می کنند آن را بی ارتباط با قضیه فلسطین جلوه بدهند. این در حالی است که ایران، در زمینه های مختلف به ملت فلسطین کمک کرده است.

رهبر انصار الله یمن تأکید کرد: در مقابل این دیدگاه، عده ای تلاش می کنند مساله فلسطین را به عنوان یک موضوع ایرانی و بی ارتباط با عرب ها جلوه بدهند.

سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن در دو هفته گذشته با شلیک 36 موشک بالستیک و بالدار و پهپاد، 14 عملیات در حمایت از ملت مظلوم فلسطین انجام داده اند.

رهبر انصار الله یمن همچنین گفت: در دو هفته گذشته 8 کشتی مرتبط با ائتلاف متجاوز و رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت که بدین ترتیب مجموع کشتی های هدف قرار گرفته به 98 مورد افزایش یافت و به زودی این عدد به یکصد کشتی خواهد رسید.

سید عبدالملک الحوثی با اشاره به اینکه آمریکایی ها و انگلیسی ها باید بدانند که تجاوزشان به کشورمان باعث توقف عملیات ما در حمایت از نوار غزه نخواهد شد تصریح کرد: هیچ خطری کشتیرانی بین المللی را تهدید نمی کند و فقط کشتی های متعلق به ائتلاف متجاوز و رژیم صهیونیستی یا با مقصد سرزمین های اشغالی هدف قرار خواهند گرفت.

رهبر جنبش انصار الله یمن با انتقاد از انفعال موضع رسمی کشورهای عربی و مسلمانان درباره حمایت از مساله فلسطین گفت: برخی جریانات و شخصیت ها در یمن و سایر کشورها درباره مسائل انسانی و اخلاقی فعالیت می کنند. اما هیچ خبری از فعالیت آنها در راستای دفاع از فلسطین و غزه نیست.

سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد: ملت فلسطین با جهاد و صبر و بردباری تحت ستم و محاصره و تحمل گرسنگی، ماه رمضان را سپری کرد.

الحوثی افزود: ملت های عرب و مسلمان، از هر نظر در زمینه حمایت از ملت مظلوم فلسطین مسئولیت دارند. اما موضوع رسمی اکثر کشورهای عرب و مسلمان در صدر فهرست انفعال در حمایت از مساله فلسطین قرار می گیرد.

رهبر انصار الله یمن تصریح کرد: برخی از کشورها، منفعل و برخی دیگر با دشمن صهیونیست متحد هستند. عده ای نیز در برخی از زمینه ها با دشمن، شراکت دارند.

سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد: جریان تکفیری، یک جریان بسیار فتنه گر است که هزاران تن سرسپرده دارد. اما آنها را تحت عنوان جهاد در مسیر اشتباهی به حرکت درمی آورد. این جریان همچنین اقدام به فتنه گری و کشتار مسلمانان در بازارها، مساجد و مناسبت های دینی و اجتماعی می نماید.

رهبر انصار الله یمن خاطرنشان کرد: جریان تکفیری، بیش از چهار هزار عملیات تکفیری در عراق تحت عنوان جهاد انجام داده و با بریدن سر مسلمانان، مثله کردن پیکرهایشان و سایر اقدامات غیر انسانی، چهره اسلام را تخریب کرده است.

سید عبدالملک الحوثی همچنین گفت: جریان تکفیری، صدها هزار مسلمان را با حمایت گسترده مالی، سیاسی و رسانه ای برخی از حاکمان عرب به شهادت رسانده است. اما باید پرسید: این جریان، در زمینه رویارویی با دشمن صهیونیستی که براساس نص صریح قرآن کریم دشمن شماره یک اسلام هستند چه اقدامی انجام داده اند؟

رهبر انصار الله تأکید کرد: تکفیری ها که هزاران نیرو و انتحاری را در اختیار داشتند، هیچ اقدامی در راستای حمایت از مساله فلسطین، حتی در عرصه رسانه ای انجام ندادند.

سید عبدالملک الحوثی با اشاره به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز به غزه تاکنون گفت: در هفت ماه تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه، دهها هزار غیر نظامی از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیده اند و این جنایات حتی در روز عید سعید فطر نیز متوقف نشده است.

رهبر جنبش انصار الله یمن با اشاره به حمایت غرب از رژیم اشغالگر، این پشتیبانی را نامحدود دانست و تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی نشان دهنده کینه ریشه داد و شدید این رژیم علیه امت اسلامی است.

سید عبدالملک الحوثی افزود: دشمن صهیونیستی، هرگز از طریق جنایت نسل کشی، قادر به ارائه تصویر طرف پیروز از ارتش شکست خورده اش در نوار غزه نخواهد بود. این رژیم همچنین با افزایش و تشدید جنایاتش در کرانه باختری، تلاش می کند فلسطینی ها را وادار به ترک این منطقه کند.

رهبر جنبش انصار الله یمن همچنین گفت: تلاش های فراوانی برای جلوگیری از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی شد. اما این تلاش ها، بی نتیجه ماند.

سید عبدالملک الحوثی با تسلیت به اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش حماس به مناسبت شهادت فرزندانش گفت: دشمن هرگز با ارتکاب جنایاتش نتوانسته است تصویر یک طرف پیروز را از خودش ارائه کند.

رهبر جنبش انصار الله خاطرنشان کرد: آمریکا، همچنان بر ادامه تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه و جلوگیری از برقراری آتش بس در این منطقه تأکید دارد. این در حالی است که هیچ صلح یا راه حلی در منطقه جز از طریق پایان دادن به محاصره نوار غزه و توقف تجاوز به غزه وجود ندارد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =