ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
*بی بی سی *
تحریم دو فرمانده ارشد نظامی ایران به وسیله آمریکا
ایالات متحده دو فرمانده ارشد نظامی ایران را به اتهام نقض حقوق بشر در فهرست تحریم های خود قرار داده است.وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد سرلشکر بسیجی، حسن فیروزآبادی، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی، معاون نیروی زمینی سپاه پاسداران را در "حمایت از خواسته مردم ایران برای برقراری عدالت و پاسخگو کردن مسوولان"، تحریم کرده است. این تحریم به معنی مسدود کردن اموال این دو نفر در آمریکا، منع ورودشان به این کشور و ممنوعیت معامله اتباع ایالات متحده با آنهاست.
*رادیو فردا*
تاکید وزیر دفاع آمریکا بر ادامه عملیات هواپیماهای بی‌سرنشین در ایران
لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا، می‌گوید که با وجود از دست رفتن یک پهپاد، هواپیمای بدون سرنشین، پیشرفته این کشور در خاک ایران، ایالات متحده «قطعاً» به عملیات تجسسی خود با این گونه هواپیماها در مناطق مرزی افغانستان با ایران ادامه خواهد داد.
وزیر دفاع آمریکا که روز سه‌شنبه با شبکه خبری آمریکایی «فاکس‌نیوز» مصاحبه می‌کرد در پاسخ به این پرسش که آیا مأموریت‌های این گونه هواپیماها از خاک افغانستان ادامه خواهد یافت گفت که «قطعاً همین‌طور است».وی در این مورد افزود: «این عملیات‌ها باید ادامه یابد تا کار و مأموریتی که این پهپادها انجام می‌دهند به سرانجام برسد.»
*رادیو فرانسه*
ارتباط سفر وزیر اطلاعات ایران به ریاض با اتهام ترور سفیر عربستان در آمریکا
مقامات جمهوری اسلامی ایران بدون ذکر جزئیات از سفر حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات این کشور، به ریاض و دیدار و گفتگوی او با "ولیعهد" و نیز "وزیر کشور و رئیس سرویس های اطلاعاتی" عربستان سعودی خبر دادند.
سفر وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به ریاض نخستین تماس بین دو کشور در این سطح بالا پس از متهم شدن جمهوری اسلامی ایران به توطئه برای دست زدن به اقدامات تروریستی و از جمله ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن از سوی مقامات آمریکائی است.
مطرح شدن این اتهام از سوی آمریکا به بروز بحران و تنشی تازه میان ریاض وتهران منتهی شد که یکی از پیامدهای آن تصویب قطعنامه ای در محکوم کردن تروریسم در نشست سالانۀ مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود. در بندهائی از این قطعنامه، جمهوری اسلامی ایران از جمله به خاطر همین اتهام یعنی توطئه برای کشتن سفیر ریاض در واشنگتن هدف انتقاد قرار گرفت.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • kourosh GB ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    69 17
    دمشون گرم اما اینقدر که ایران از گرفتن این خوشحالی کرد خود امریکا از ساختنش نکرد!!