سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از برگزاری سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح در منطقه تویه رودبار دامغان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مجتبی اکبرپور با دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران برای حضور در این جشنواره گفت: جشنواره آئینی و مراسم سنتی سمنوپزان روز جمعه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح با برگزاری بازی‌های بومی و محلی در روستای صح در منطقه تویه رودبار دامغان آغاز خواهد شد و جشنواره با اجرای آئین اصلی و پخت سمنو از ساعت ۱۴ الی ۱۶ ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: اجرای موسیقی و نواهای محلی، اجرای تئاتر طنز، استندآپ کمدی، مسابقه و برنامه‌های متنوع دیگر از برنامه‌های این جشنواره است.

مجتبی اکبرپور گفت: برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی نیز برپا می‌شود.

او افزود: هدف از برگزاری جشنواره‌ها احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، رشد و توسعه گردشگری، معرفی آداب‌ورسوم کهن، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی روستاها و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای صح، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان، استانداری سمنان، صداوسیمای مرکز سمنان، پایگاه مقاومت بسیج المهدی و پایگاه مقاومت بسیج عفاف برگزار می‌شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =