دادستان تهران از تکمیل تحقیقات در پرونده شرکت بیمه ایران خبر داد و اعلام کرد که این پرونده به زودی به دادگاه بازگردانده می‌شود. او هم‌چنین از تشکیل پرونده‌ای قضایی درباره اتفاقات سفارت انگلیس خبر داد. <BR>

‌عباس جعفري دولت‌آبادي در حاشيه مراسم معارفه سرپرست جديد دادسراي ناحيه چهار درخصوص پرونده فساد مالي اخير در جمع خبرنگاران اظهاركرد: اطلاع‌رساني در مورد پرونده فساد اخير با سخنگوي قوه قضاييه است اما اجمالا مي‌توانم بگويم پرونده به مراحل خوبي رسيده و اميدواريم به زودي كيفرخواست بخشي از متهمان صادر شود.
دادستان تهران اظهار كرد: پرونده طلبه خليلي20 آذرماه با صدور كيفر خواست به دادگاه ارسال شد. هم‌چنين پرونده آقاي فروزش كه در منطقه شرق تهران آسيب ديده بود بخشي كه مربوط به چشم وي بود با توجه به اينكه در صلاحيت دادگاه كيفري استان است، به كيفري استان ارسال شد و بخش ديگر كه توهين و مشاركت در فرار بود يكي از محكومان به يك سال حبس و ديگري به جزاي نقدي محكوم شد.
جعفري دولت‌آبادي در خصوص پرونده بيمه ايران نيز اظهار كرد: پرونده مربوط به شركت بيمه ايران كه براي رفع نقص به بازپرسي ارجاع شده بود با زحمات زياد بازپرس تكميل شده و به زودي به دادگاه باز مي‌گردد. هفته گذشته اين پرونده تكميل شده و تا هفته آينده به دادگاه ارسال مي‌شود. تعداد زيادي از متهمان كه تحقيقاتشان ناقص بود و اكنون تكميل شده به همراه پرونده به دادگاه اعاده مي‌شوند.
جعفري‌دولت‌آبادي درخصوص پرونده تعاوني برق تهران نيز اظهار كرد: اين پرونده شاكيان زيادي داشت كه قرار مجرميت آن صادر شده و تا پايان آذرماه به دادگاه ارسال مي‌شود. اين پرونده بيش از پنج هزار شاكي داشته و دارد.
دادستان عمومي و انقلاب تهران در ادامه اظهاركرد: پرونده جاسوساني كه در مصاحبه‌هاي قبلي درخصوص آن صحبت كردم كه بيش از 15 نفر هستند كيفرخواست آنها صادر شده كه البته در مصاحبه‌اي جداگانه در مورد اتهامات آنها توضيح خواهم داد. اين افراد در زمينه‌هاي مختلف جاسوسي مي‌كردند و پرونده‌هاي قابل توجهي كه نشان دهنده اقدامات جاسوسي و نقش آمريكا و اسراييل عليه جمهوري اسلامي ايران است.
جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوالي در خصوص شكايت شهرداري از سفارت انگليس براي آتش زدن درختان باغ قلهك گفت: پرونده‌اي در دادسراي تهران تشكيل شده كه ما از طريق مجاري مربوطه در اين رابطه استعلاماتي كرده‌ايم.
دولت‌آبادي گفت: در خصوص مباحث بين‌المللي ما نامه‌اي را به دادستان آلمان در مورد اقدامات «حاج‌احمدي» نوشتيم كه از گروه‌هاي مسلحي بوده كه عليه انقلاب اسلامي اقدام مي‌كرده است.
يكي از خبرنگاران سوال خود را اين گونه مطرح كرد كه آيا براي افرادي كه به سفارت انگلستان وارد شدند پرونده‌اي تشكيل شده كه دادستان تهران در پاسخ گفت: موضوع در دست بررسي است و پرونده قضايي تشكيل شده و چند نفري كه پليس معرفي كرد با اخذ ضمانت آزاد شدند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا افراد جديدي در پرونده مربوط به استانداري احضار شده‌اند؟ گفت: تحقيقات پرونده‌اي كه در ارتباط با استانداري بوده، ادامه دارد.
4545
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    9 1
    انتظار این است که باافرادی که خلاف قانون عمل کردند برخورد جدی شود.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    11 0
    تجمع در برابر سفارت کار عاقلانه و منطقی بود اما تصرف آن را هیچ انسان عاقلی نمی پذیرد. از دادستان محترم می خواهم برای جلوگیری از اقدام مشابه،قاطع عمل کند.