توضیحات سخنگوی شورای شهر در مورد ساخت مسجد در پارک قیطریه/ مهدی چمران: تهران مسجد کم دارد و باید ۴۰۰ مسجد در پایتخت ساخته شود

نادعلی گفت: مسئله قابل اهمیت این است که برخی تلاش می کنند در جامعه و حاکمیت دو قطبی ایجاد کنند و این دشمنان می خواهند دو قطبی را بین عده ای قشر خاکستری که مخالف مسجد هستند و تعدادی تحت عنوان دوستداران محیط زیست ایجاد کنند که سیاه و سفید را برعکس نشان دهند.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص ساخت مسجد در پارک قیطریه توضیحاتی ارائه داد.

ایسنا در خبری نوشت: علیرضا نادعلی در صحن علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه به همراه آقای آقامیری در شورای ساماندهی و گسترش مساجد در شهر تهران عضویت دارم، گفت: این شورا یک شورای فرانهادی است و روسای سازمان‌ها، معاونین و حتی شهرداران مناطق در این جلسات حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مساجدی که برای بررسی به این شورا ارجاع داده می‌شوند باید بازسازی شوند و مسئله جدید این است که تعداد بالایی از این مساجد توسط خیرین ساخته می‌شود، اظهار کرد: در بوستان قیطریه نیز شهرداری تنها زمین را در اختیار قرار می‌دهد و باید بگویم که این مسجد در شمالی‌ترین نقطه پارک ساخته می‌شود و از دوره مدیریت آقای کرباسچی در شهرداری تهران ساخت این مسجد در قیطریه از سوی مردم و خیرین منطقه درخواست و حتی این موضوع به شهرداری ارائه شده بود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه محلی که برای ساخت مسجد در نظر گرفته شده است تقریبا بدون هیچ کاربری است و نقطه کور محسوب می شود، گفت: تعداد اندکی درخت جوان و حدود چهار درخت کهنسال وجود دارد که با حساسیت و دستور شهرداری هیچ درختی در این نقطه قطع نشده، بلکه طرح پیمانکار مقداری تغییر کرد تا هیچ درختی قطع نشود و در مورد تأمین هزینه های ساخت این مسجد نیز باید بگویم با اینکه برخی‌ها مدعی شده بودند که شهرداری تهران تأمین‌کننده مالی این مسجد است اما باید بگویم که تمام هزینه‌های ساخت از سوی خیرین تأمین شده و شهرداری تنها زمین را تأمین کرده است.

نادعلی ادامه داد: مسئله قابل اهمیت این است که برخی تلاش می کنند در جامعه و حاکمیت دو قطبی ایجاد کنند و این دشمنان می خواهند دو قطبی را بین عده ای قشر خاکستری که مخالف مسجد هستند و تعدادی تحت عنوان دوستداران محیط زیست ایجاد کنند که سیاه و سفید را برعکس نشان دهند.

وی افزود: نباید اموری که در این دوره مدیریت شهری به درستی انجام می شود به چالش کشیده شود چرا که اساسا ساخت یک مسجد کوچک در بوستانی بزرگ چرا به این موضوع تبدیل شده که می خواهند کل بوستان ها را به مسجد تبدیل کنند؟

مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: مطالعه و امکان سنجی برای احداث مساجد در شهرها و پارک‌ها انجام می‌گرفت و در سال ۱۳۸۲ نیز برای مساجد تهران و ساخت و ساز مساجد بودجه تعیین شده بود و این از افتخارات ما در شورا به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نه قرار است درختی قطع شود و نه فضایی اشغال شود، گفت: باید کمی فکر کنیم و تحت تأثیر جو روانی قرار نگیریم چرا که تهران مسجد کم دارد و باید ۴۰۰ مسجد در پایتخت ساخته شود و ما براساس قانون عمل می کنیم و کار خلاف قانون را هیچ کسی نباید انجام دهد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    195 1
    همین مساجد هم خالیه. با ساخت ساختمان مسجد کسی دین دار نشده و نمیشود.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      78 4
      امام جماعت مسجد محل ما، نزدیک نماز که میشه ماشین شاسی بلند دو سه میلیاردی اش را میاره در کوچه ما که چهار تا کوچه با مسجد فاصله داره پارک میکنه، بعد عمامه را سرش میزاره و پیاده میرسه سمت مسجد که به مردم بگه چقدر ساده زیست و خاکی هست. چنین مساجد و امام جماعت هایی میخوان تبلیغ دین کنن!!
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    134 1
    چرا از وقتی مساجد را تجاری کردید و مساجد محل سوپرمارکت و تهیه غدا و قالی شویی و ماست بندی شده، نگران کمبود مساجد شدین؟؟؟
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      62 1
      زمین مفت برای کار تجاری، آب و برق مجانی به اسم مسجد، و در تهایت قراردادهای پرسودی که با املاک تجاری وابسته به مساجد بسته میشه باعث شده طمع کنن به اسم مسجد شروع به ساخت و ساز های غیر قانونی کنند. مسجد محل ما از داخل گلدسته اش بجای اذان و نیایش بوی کباب و پیاز میاد، چونکه تهویه تهیه غذا از آنجا عبور کرده!!
  • KURD IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    نمازخوان کی هست مسجد برای گور پدرش است.اسلام معنی ندارد.نسل نوجوان و جوان اصلن نمی دانند دین چیست.کارهای باطل. جای ورزشی درست کنید اگر راست می گویید.مسجد در نسل ما فقط جا شاشیدن ورزیدن بود.کارهای تکراری ونخ نما
  • عطا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    94 1
    لطفا بپرسید که خیرین این پولها را از کجا کسب کردند بجز ارث به احتمال زیاد حق دیگران را با گرانفروشی و سوئ استفاده های دیگر بدست آوردند در هر صورت ساخت مسجد با پول مشکوک به نفع اسلام نیست
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    133 2
    لطف کنید چهار صد مدرسه در مناطق محروم بسازید در کنارش هم مسجد این به ثواب نزدیک تره
  • رضا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    94 3
    خدارو شکر با احداث این400 مسجد مشکلات معیشتی مردم حل میشود
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    90 3
    نودو پنج درصد مساجد تهران شدن بنگاه اقتصادی فضای بیرونی اکثرشون تجاری شدن دم در همشونم یه کفاش نشسته باور کنید بعضیا شونرو نمیشه تشخیص داد که آیا محل عبادت یا تجارت
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    55 1
    ان زمینهایی که اپارتمتن شد و به تو عدهای دیگر با تخفیف ویزه داده شد کافی نبود برای .......
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    102 0
    اول برای مساجد نمازخوان پیدا کنید بعد در صورت نیاز مسجد هم بسازید ولی نه در پارک
  • 5419634333 IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    101 1
    جناب عقل کل ،،، یه دو دوتا چهارتا که بکنی میبینی مشکل کمبود مسجد نیست ،، مشکل کمبود مسجدیه ،،، شما نمازخون تربیت کن اگه فاصله تا هند هم باشه می‌ره پیدا می‌کنه و توش نماز جماعت بجا میاره ،،
  • بینام IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    109 0
    چرا برای ساخت مدرسه انقدر سریع تصمیم نمیگیرید .ایا تهران مدرسه کم ندارد؟
  • متین IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    48 1
    همونایی که دارین رو پر کنین بعد 4000 تا بسازین. مسجد کم دارین یا مسکن؟؟
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    53 0
    جناب چمران قانون غلط باید تصحیح شود آن موقع که این طرح مطرح شد شرایط متفاوت بود، الان هیچ لزومی برای ساخت این مسجد نیست
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    1 37
    بله درست است محله های شمالی و غربی و شمالغربی و شمالشرقی شهر تهران به ویژه شهرهای جدید تهران با کمبود شدید مسجد و امام جماعت مواجه است لطفاً برای ساخت مسجد و استخدام امام جماعت واجدشرایط اقدام عاجل بعمل آورید!
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    38 1
    هر جایی کاربردی داره. پارک، پارکه، مسجد مسجد چرا باید یکی رو خراب کنیم اون یکی رو بسازیم خوب بیرون پارک یکی بسازید اخه با پارک چیکار داریدددد؟؟؟؟؟؟