مرگ 7 نفر و 16 مجروح، تلفات انفجار در کارخانه فولاد غدیر یزد است.

ایرنا در این باره نوشت: انفجار در کارخانه فولاد غدیر یزد سبب مرگ 7 نفر و مجروح شدن 12 نفر دیگر شد. فرماندار یزد زمان وقوع این حادثه را مقارن ساعت 19 و 15 دقیقه شب گذشته اعلام کرد. عزیز الله سیفی افزود: در پی این انفجار، اورژانس، آتش نشانی و نیروی انتظامی به محل اعزام و به یاری حادثه دیدگان پرداختند. وی با اشاره به اینکه کارخانه فولاد غدیر در انتهای شهرک صنعتی یزد واقع شده است، اظهار داشت: تعدادی از کشته شدگان از اتباع خارجی مقیم استان یزد، تعدادی از استانهای همجوار و یک کشته هم از اهالی یزد است.
فرماندار یزد درباره اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولین استان نیز گفت:  استاندار یزد بلافاصله بعد از وقوع این حادثه، طی تماسهایی با بخش های مختلف ضمن دستور رسیدگی سریع به موضوع و بررسی علت انفجار کوره ذوب کارخانه، دستور اسکان خانواده های آسیب دیده و کشته شده را داد. وی گفت: ‌این کارخانه متعلق به بخش خصوصی است و دلیل این انفجار در دست بررسی است. 

واحد مرکزی خبر هم نوشت: مدیر آتش نشانی و خدمات ایمنی یزد نیز درباره انفجار در کارخانه فولا غذیر گفت : در آتش سوزی کوره کارخانه نورد فولاد غدیر یزد  که دیشب روی داد، هفت نفر کشته و 16 نفر زخمی شدند. پنج نفر در محل حادثه و 2 نفر در بیمارستان جان باختند. آقای میرجلیلی افزود: با اعلام آتش سوزی و انفجار، نیروهای آتش نشانی مستقر در شهرک صنعتی بلافاصله به محل اعزام شدند و آتش سوزی را مهار کردند. مصدومان حادثه که بین 45 تا 85 درصد دچار سوختگی شده اند به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شدند.
میرجلیلی علت وقوع حادثه را وجود آب در آهن قراضه های پرس شده در کوره ذوب آهن اعلام کرد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =