آخرین خبرها از انفجار شب گذشته در کارخانه فولاد غدیر یزد

ایسنا نوشت: در حالی که انفجار امروز در شرکت فولاد غدیر یزد باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از کارگران شد، هنوز وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره این اتفاق اظهارنظر رسمی نکرده است. در همین حال آخرین وضعیت حادثه امروز و دلایل رخ دادن آن ‌را از مسئولان شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد جویا شدیم که آنها نیز در این باره ابراز بی‌اطلاع کردند. این در حالی است که انفجار امروز در شرکت فولاد غدیر در شهرک صنعتی یزد رخ داده است.
در همین حال محمد احرامیان - مدیرعامل یکی از شرکتهای فولادسازی استان یزد، درباره دلایل احتمالی انفجار امروز توضیح داد: این امکان وجود دارد که در بین مواد اولیه ذوب فولاد غدیر یزد مقداری مهمات جنگی غیرقابل استفاده مثل خمپاره و پوکه وجود داشته که از قبل چک نشده بوده و در هنگام کار منفجر شده است.
وی افزود: همچنین دلایل فنی دیگر نیز وجود دارند که ممکن است به دلیل رعایت نشدن آنها انفجار رخ داده باشد؛ از جمله این‌که مواد ذوب روی آب سرد ریخته شده باشد که این کار موجب وقوع سانحه می‌شود یا این‌که در کوره ترک خوردگی وجود داشته است.
وی تاکید کرد: ‌ما به عنوان یکی از فولادسازان اگر در مواد اولیه‌مان برای ذوب، حتی مهمات جنگی چک شده نیز وجود داشته باشد آن محموله را پس می‌فرستیم. او با اشاره به این‌که وجود کارگران هندی در شرکت فولاد غدیر یزد اظهار کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد توجه چندانی به وضعیت کاری این کارگران نشده است.

 

حال برخی مجروحان وخیم است

مهر نوشت: علی سلیمان زاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: تعداد تلفات انفجار فولاد یزد به هشت نفر رسید. دیگر از مصدومان حادثه انفجار کارخانه فولاد غدیر یزد به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و به این ترتیب آمار کشته شدگان این انفجار به هشت نفر رسید.

وی افزود: در حادثه شب گذشته کارخانه فولاد غدیر یزد، هفت نفر کشته شدند که اجساد آنها به پزشکی قانونی ارجاع شد و امروز یک نفر دیگر از 12 مصدوم این حادثه به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد یادآور شد: پنج نفر از کشته شدگان در دم در محل حادثه و سه نفر دیگر در بیمارستان جان خود را از دست دادند. از مجروحان نیز دو نفر به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند، دو نفر دیگر دچار سوختگی 45 درصدی هستند و 10 نفر از آنها نیز دچار سوختگی صد درصدی شده‌ اند.

سلیمانی ‌زاده گفت: تاکنون دو نفر از فوتی‌ های این حادثه به نام‌ های ایرج مهاجری و خدارحم اولیازهی شناسایی و به خانواده‌ هایشان تحویل داده شدند.

شب گذشته بر اثر حادثه‌ ای که علت آن هنوز مشخص نیست، انفجاری در کارخانه فولاد غدیر یزد رخ داد که در اثر این حادثه در مجموع 19 نفر کشته و زخمی شدند. این شرکت متعلق به بخش خصوصی است و مدیران آن هم ‌اکنون در بازداشت به سر می ‌برند. اغلب حادثه‌ دیدگان بومی یزد نیستند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    3 0
    سرپرست سازمان توسعه و نوسازي معادن ايران در مراسم افتتاح اين كارخانه اظهار داشت: در كارخانه آهن و فولاد غدير اردكان به مقدار 10 هزار و 500 تن تجهيزات به كار رفته كه 7 هزار تن آن ساخت داخل است. محمد مسعود سليمي‌نژاد افزود: اين كارخانه كه با تكنولوژي ايراني تهيه شده است در روش توليد احياي مستقيم پس از كشور هندوستان، مقام دوم را در سطح جهان دارد....
  • بدون نام DE ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 1
    مهمات جنگی تو کارخونه فولاد؟؟؟؟؟؟؟؟.......... جالب بود.... خسته نباشید برادرا.....