رئیس پلیس راهور: نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین،سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا گفت : هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی بازدارندگی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان است که با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه‌ها به طور متوسط پنج برابر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت: وی بیشترین میزان افزایش جریمه را مربوط به رانندگی در حالت مستی دانست که با مصوبه اخیر دولت با افزایش ۷ برابری روبرو شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع افزایش جرائم رانندگی وتاثیر آن بر اصلاح رفتار رانندگی و کاهش آمار جانباختگان سوانح رانندگی افزود: مردم باید بدانند که افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده اند، لذا اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئنن مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

سردار حسینی با اشاره به آمار جانباختگان امروز ۹ فروردین ماه افزود: متاسفانه تا ۸ صبح امروز ۵۸۵ تن از هموطنان جان خود را از دست داده و ۱۵ هزار ۵۷۴ نفر نیز مصدوم شده اند.

هدف جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان است

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: بحث افزایش نرخ جریمه دقیقاً بر این متمرکز است که ما دیگر شاهد تخلف نباشیم و به هیچ عنوان نه در مجموعه پلیس و نه در مجموعه دولت نگاه به درآمدزایی نیست و فقط هدف بازدارندگی از خطر و رفتارهایی که موجب تصادف می‌شود، است.

سردار حسینی گفت: اگر جرایم رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود برای تأمین سلامت و امنیت مردم است و راننده اگر رفتار درست داشته باشد و تخلفی انجام ندهد افزایش جریمه شرایط خاصی برای او ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ درصد رانندگان در سال‌های قبل جریمه شدند و تمام این تمهیدات برای ۲ درصدی است که می‌خواهند اراده شان را بر ۹۸ درصد تحمیل کنند که هیچ دستگاهی اجازه نمی‌دهد اقلیت ۲ درصدی بخواهد با سلامت و امنیت ۹۸ درصد بازی کند.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتارهای رانندگی است.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1888929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پيمان IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    9 1
    در کنار افزایش جرایم باید استحکام و کارایی خودروها ؛ خدمات جاده ای؛ سرانه دستمزد و ... هم 5 برابر شود صرفا با روش های سلبی و اجبار چیزی پیش نمی رود اکثر حوادث بر اثر ایرادات خودروهای بی کیفیتی است که ملت را مجبور کرد اید سوار شوند نه خطای رانندگان
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    10 0
    فرهنگ سازی هم پنج برابر میشود که همه راننده گان به قانون تمکین و با جان و مال بیگناهان بازی نکنند فقط کیسه بدوزید و بس
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    14 0
    چند وقت دیگه میبینی برات پیامک جریمه میلیونی میاد در حالیکه خودرو تو پارکینگ بوده و روحتم خبر نداره ،خدا بده برکت به دولت و نظام و حاکمیت خوب راهی پیدا کردن برای کسری بودجه و جیب مبارک آقایون.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    12 0
    خوب راهی برای پرکردن جیب حاکمیت پیدا کردید ،جریمه جریمه .
  • ایرانی مظلوم IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    11 0
    اگه برای جلوگیری از رانندگی های پر خطر باشه خیلی خوب و عالیه ،ولی تعجب و ناراحتیش اینه که تو خونه هستی و ماشین تو پارکینگ یا گوشه خیابان پارک هستش یهو برات پیامک جریمه میاد که قبلا بخاطر مبلغ کمش خیلی برات اهمیت نداشت که بری اعتراض کنی ،ولی الان جریمه میلیونی رو باید دو روز از کار و زندگیت بزنی که اعتراض کنی، تازه آخرش برات نصفش رو میبخشن و به هر جایی مراجعه کنی کسی جوابگو نیست ،این بد هستش و مردم رو کلافه میکنه .