اجرای طرح کارگاه‌گردی نوروزی صنایع‌دستی در قزوین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین گفت: طرح کارگاه‌گردی صنایع‌دستی با هدف معرفی تولیدات صنعتگران و تولیدکنندگان فعال و مستقردر بناهای تاریخی در ایام نوروز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سیدمیثم حصاری، معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین با اعلام این خبر گفت: در قالب طرح کارگاه‌گردی، علاقه‌مندان به حوزه صنایع‌دستی می‌توانند از کارگاه‌های صنایع‌دستی مستقر در بناهای تاریخی قزوین بازدید و با نحوه تولید محصولات از نزدیک آشنا شوند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین افزود: کارگاه فعال خراطی و گره‌چینی چوب در بنای تاریخی آب‌انبار مسجد جامع، کارگاه گلیم‌بافی در محوطه عمارت چهلستون، کارگه زره‌بافی، چهل‌تکه دوزی و عروسک‌های محلی روستای الولک در بنای تاریخی حمدالله مستوفی، کارگاه سفال و سرامیک و زیورآلات سنتی در سردر عالی‌قاپو و کارگاه سفال و سرامیک سقاخانه حکیم در ایام نورز میزبان علاقمندان هستند.

حصاری ادامه داد: همچنین گردشگران می‌توانند از کارگاه‌های فعال تذهیب و نگارگری، سفال و سرامیک و تراش شیشه در خانه صنایع‌دستی قزوین واقع در خانه تاریخی رئوفی بازدید نمایند.

او یادآور شد: کارگاه‌های فعال واقع در بازارچه دائمی صنایع‌دستی عمارت داعی و بازارچه صنایع‌دستی سعدالسلطنه نیز میزبان گردشگران هستند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی قزوین با بیان اینکه گردشگران تا تاریخ ۱۲فروردین از ساعت ۹ الی ۱۸ می توانند از کارگاه ها بازدید نمایند، تصریح کرد: مسافران نوروزی امکان خرید تولیدات صنایع‌دستی را نیز در بازدیدهای کارگاهی خواهند داشت که این ظرفیت می‌تواند به رونق کارگاه‌ها منجر شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =