18 کارگاه صنایع دستی استان سمنان پذیرای گردشگران نوروزی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت:گردشگران نوروزی می توانند علاوه بر بازدید از بازارچه های صنایع دستی از 18 کارگاه تولیدی صنایع دستی نیز بازدید کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «جعفر صفاخواه» افزود: اين كارگاهها در زمينه هاي سفال سنتي، سراميك، كاشي معرق، نمد، جاجيم بافي، قلمكار، معرق منبت، رودوزي‌هاي سنتي و ... آماده بازديد گردشگران و مسافران نوروزي هستند.

وي گفت: علاقمندان به بازديد از اين كارگاهها مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي اداره كل ميراث فرهنگي استان سمنان به آدرس www.mirassemnan.ir ليست كارگاهها را بارگيري كنند.
وي با بيان اينكه صنايع دستي استان سمنان در 138 غرفه در ايام نوروز در معرض ديد مسافران و گردشگران نوروزي قرار گرفته است، افزود: بر اين اساس 9 بازارچه فروش صنايع دستي شامل 118 غرفه در شهرستان‌هاي سمنان،گرمسار، شاهرود، ميامي، مهديشهر، سرخه و دامغان برپا شده است.
معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: بازارچه هاي صنايع دستي استان سمنان تا پانزدهم فروردين ماه به روي مسافران و گردشگران گشوده هستند.
در حال حاضر در استان سمنان بیش از چهار هزار و 500 هنرمند به تولید صنایع دستی در بیش از 50 رشته اشتغال دارند.رشته‌های سفال و سرامیک، بافته‌های داری شامل گلیم، جاجیم، گلیچ و گبه، دست‌بافته‌های سنتی شامل کرباس بافی، دستمال‌بافی، حوله بافی و چادرشب بافی و صنایع دستی چوبی از جمله منبت، معرق، مشبک و ... و تراش سنگ از عمده‌ترین تولیدات صنایع دستی در استان سمنان است

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =