زمستان دست بردار بهار نیست/ بارش برف و کاهش دما در برخی مناطق آذربایجان شرقی

با وجود گذشت شش روز از فصل بهار، به نظر می رسد زمستان آخرین تلاش های خود را برای خودنمایی در آذربایجان شرقی به نمایش می گذارد!

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، کاهش ناگهانی دما و بارش برف در برخی نقاط آذربایجان شرقی مردم و مسافران نوروزی را غافلگیر کرده است.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای تبریز در زمان حاضر هفت درجه نسبت به زمان مشابه دیروز کاهش یافته است.

محمد امیدفر اظهار کرد: سامانه بارشی از شب گذشته وارد استان شده است و روز چهارشنبه از شدت فعالیت آن کاسته می شود.

وی ادامه داد: از فردا سه شنبه شدت وزش باد نیز در استان افزایش می یابد اما تغییرات قابل ملاحظه ای در دمای استان روی نخواهد داد.

امیدفر به گرم ترین و سردترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: میانه با ۲۰ درجه بالای صفر گرم ترین و ورزقان و بستان آباد با صفر درجه سردترین شهرهای استان بودند.

وی دمای فعلی تبریز را سه درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای تبریز دیروز در همین ساعت ۱۰ درجه بالای صفر بود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی شد.

محورهای ارتباطی آذربایجان شرقی لغزنده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی به بارش برف در برخی محورهای استان اشاره کرد و گفت: این بارش ها موجب لغزنده شدن برخی محورها شده اما ترافیک روان است.

غلامرضا رسول زاده، اعلام کرد: در زمان حاضر بارش در محورهای اهر - کلیبر، تبریز - بستان آباد و صوفیان - مرند به صورت برف ادامه دارد و در سایر محورهای ارتباطی استان بارش ها به صورت باران است.

وی با اشاره به اینکه در گردنه های شیبلی، گویجه بئل و یام، مه غلیط حاکم است بر ضرورت احتیاط در رانندگی در محورهای استان تاکید کرد.

بارش باران و برف در محورهای ارتباطی شهرستان مرند ؛ ضرورت رعایت احتیاط از سوی رانندگان

فرمانده پاسگاه پلیس راه مرند - تبریز از بارش برف و باران در این محور و لغزنده بودن آن خبر داد و گفت: در حال حاضر به دلیل بارش برف و باران در محورهای ارتباطی شهرستان از جمله محور صوفیان، رعایت احتیاط بیشتر توسط رانندگان ضروری است.

سرهنگ "محمد علی جاودانی" با اعلام اینکه همه محورهای ارتباطی شهرستان مرند باز و تردد در آنها جریان دارد، اضافه کرد: رعایت فاصله طولی خودروها در شرایط بارندگی و رعایت سرعت مطمئنه برای پیشگیری از حوادث رانندگی الزامی است.

وی به آمادگی پلیس راه و سایر ارگان های مرتبط برای خدمت رسانی به مردم و رانندگان اشاره و تأکید کرد: با رعایت اصول ایمنی در رانندگی می توان از بروز حوادث رانندگی و سنگین شدن بار ترافیکی جلوگیری کرد.

جاودانی به رانندگان توصیه کرد: قبل از سفر از سلامت خودرو، برف پاکن ها، بخاری خودرو، چراغ و لاستیک ها و پر بودن باک بنزین اطمینان حاصل کنند و در صورت غیرضرور بودن ، مسافرت را لغو کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =