افزایش ماموریت های تصادفی اورژانس آذربایجان شرقی/ خدمت‌رسانی هلال احمر به بیش از 8 هزار مسافر نوروزی

همزمان با فرا رسیدن سال جدید، ماموریت های ارگان های امدادی برای مسافران نوروزی در آذربایجان شرقی افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، رییس اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: در روزهای سپری شده از طرح نوروزی امسال، تعداد ماموریت های مرتبط با حوادث رانندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

اصغر جعفری روحی با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شده است، افزود: در این بازه زمانی (۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین ۱۴۰۳) با وجود افزایش ماموریت های تصادفی اورژانس استان، تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان ها کاهش یافته و درمان بیشتر مصدومان به صورت سرپایی و در محل حادثه انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی، کل ماموریت های اعزام شده تیم های اورژانس به سوانح جاده ای استان ۸۵۱ مورد بوده که در این ماموریت ها ۷۱۷ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند.

رییس اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: مجموع ماموریت های اورژانس در سطح استان در این بازه زمانی سه هزار و ۷۷۴ مورد بوده و ۷۷ هزار و ۳۰ نفر به مراکز اورژانس مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۵۸۰ نفر بستری شده اند.

جعفری روحی، ادامه داد: در این مدت چهار هزار و ۶۱۹ عمل جراحی و ۲۱ مورد احیای قلبی و ریوی موفق و بازگشت به زندگی در مراکز درمانی و بیمارستانی استان انجام شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۴۷ پایگاه اورژانس در سطح استان فعال بوده که از این تعداد ۶۰ پایگاه شهری و بقیه در جاده های استان برای خدمات رسانی به بیماران و مصدومان حوادث جاده ای مستقر هستند.

رییس اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: چهار پایگاه سیار موتوری، ۲ اتوبوس آمبولانس، یک پایگاه اورژانس هوایی و ۱۲ ایستگاه سلامت نوروزی نیز در مراکز پرتردد و میهمان پذیر استان برای ارایه خدمات اورژانسی به بیماران و مصدومان فعال هستند.

جعفری روحی، افزود: تمامی پایگاه های جاده ای استان در ساعت های اوج تردد با حضور در کنار جاده به صورت آلارم روشن (چراغ روشن) برای تامین ایمنی و سلامت رانندگان به پلیس کمک می کنند.

وی اظهار کرد: تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی استان و بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی تبریز در طول اجرای این طرح در آماده باش بوده و متخصصان مختلف نیز برای ارایه خدمات و درمان بیماران در این مراکز حضور دارند.

خدمت‌رسانی هلال احمر آذربایجان شرقی به بیش از هشت هزار مسافر نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی هم از خدمت‌رسانی هلال‌ احمر استان به بیش از هشت هزار مسافر نوروزی در ایام نوروز خبر داد.

حمید منجم گفت: این خدمات در قالب طرح نوروزی هلال‌احمر از ۲۴ اسفندماه ماه آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح ۴۶۸ نفر از اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر در پست‌های ثابت و سیار به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

منجم اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۹۰ نفر از مسافران از خیمه‌های نماز جمعیت هلال‌ احمر برای اقامه نماز استفاده کرده‌اند و بیش از یکهزار و ۷۵۰ کودک نیز در فضای دوستدار کودک لحظات شادی را تجربه کرده‌اند.

وی همچنین گفت: در این مدت بیش از ۲هزار و ۱۰۰ نفر به پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوسته‌اند و ۲هزار و ۳۸۶ نفر از مسافران از نقاط حادثه‌خیز برای کاهش خطرات احتمالی توسط جوانان هلال‌احمر آگاه شده‌اند.

وی افزود: بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از مسافران از خدمات کنترل فشار خون بهره‌مند شده‌اند، ۸۸ نفر خدمات امداد و کمک‌های اولیه دریافت کرده‌اند و ۱۱۸ نفر نیز آموزش کمک‌های اولیه دیده‌اند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =