سرمایه گذاری ۹۳۰ میلیارد ریالی در بخش معادن استان سمنان

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت ،معدن و تجارت استان سمنان از سرمایه گذاری ۹۳۰ میلیارد ریالی در بخش معادن این استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علی اکبر علیخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: طی یازده ماه ابتدایی سالجاری تعداد ۱۶ فقره گواهی کشف در حوزه معدن استان صادر شده است که با صدور آنها و همچنین انجام مطالعات اکتشاف حین استخراج در معادن درحال بهره برداری ، بیش از ۱۳ میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی استان اضافه شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ، تعداد ۳۸ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۳۰ میلیارد ریال صادر شده است که با صدور این تعداد پروانه ، حدود ۸۲۰ هزار تن به ظرفیت اسمی استخراج سالیانه معادن استان اضافه شده است و زمینه اشتغال حدود ۲۵۰ نفر در بخش معدن استان فراهم گردیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وضعیت صدور مجوزهای معدنی در سالجاری تصریح کرد: طی ۱۱ ماهه گذشته تعداد ۹۵ فقره مجوز معدنی در استان صادر شده است که ۴۱ فقره پروانه اکتشاف ، ۱۶ فقره گواهی کشف و ۳۸ فقره نیز پروانه بهره برداری می باشد.

علی اکبر علیخانی با اشاره به اینکه‌ استان سمنان با استخراج سالانه ۲۵ میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سیلیس ، آهک ، گچ ، سولفات سدیم ، نمک ، منگنز ، آهن ، مس و غیره می باشد افزود: ۷۲۰ معدن در استان دارای پروانه بهره برداری می باشند و در استان فعالیت می کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =