دو کشته و ۵۰۸ مصدوم در چهارشنبه سوری آذربایجان شرقی!

حوادث چهارشنبه سوری امسال در آذربایجان شرقی دو کشته و ۵۰۸ نفر مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین، محمد جعفری روحی رییس اورژانس آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد حوادث چهارشنبه اخر سال پس از تهران در رده دوم کشور قرار دارد.

وی با اعلام اینکه تعداد ۳۰۰ نفر از مصدومان این حوادث در تبریز و ۲۰۸ نفر آنها در سایر شهرستان‌ها دچار آسیب شدند، ادامه داد ۸۵ نفر از این تعداد در بیمارستان و بخش‌های مراقبت ویژه بستری شدند.

وی اظهار کرد: ۱۹۹ نفر دچار آسیب چشمی، ۱۸۰ نفر سوختگی و ۲ نفر نیز قطع عضو شده اند.

رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی از میان مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان تعداد ۳۰۳ نفر استفاده کننده مواد محترقه بودند و ۲۰۵ نفر هم رهگذران و تماشاچیان هستند .

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند ماه امسال تا صبح روز سه شنبه هم ۹۹ نفر در استان در اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند و یک نفر جان باخت.

۱۵۰۰ تماس شهروندی و ۴۰ عملیات آتش‌نشانی مراسم چهارشنبه سوری در تبریز

حوادث چهارشنبه سوری امسال با ۱۵۰۰ تماس از سوی شهروندان و ۴۰ عملیات آتش نشانی به پایان رسید.

سعید صالح نیا مدیرعامل این سازمان با اعلام این خبر گفت: آتش بازی های شهروندان در سطح شهر موجب برقراری ۱۵۰۰ تماس و گزارش حوادث مختلف شهری از سوی شهروندان به این سامانه شد که وقوع انفجار، آتش سوزی، فوت و مصدومیت شهروندان بخشی از نتایج این اقدامات ناشی از بی احتیاطی است.

وی ادامه داد: هم اکنون سازمان آتش نشانی در حال آماده باش و ارایه خدمات ایمنی است و ۲۵ محل پرتردد شهری تحت پوشش ایمنی قرار دارد.

صالح نیا یاد آور شد: سامانه ۱۲۵ با آمادگی کامل در حال انجام وظیفه و ارایه مشاوره های ایمنی به شهروندان است و که همشهریان با مشاهده هر گونه حادثه می توانند با این سامانه تماس بگیرند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز از شهروندان درخواست کرد: آتش های برافروخته حتما با آب خاموش کرده و از ریختن گدازه های آتش در کنار درختان، فضای سبز، سطل زباله و محیط های نامناسب که احتمال بروز آتش سوزی وجود دارد، خودداری کنند.

گفتنی است در حوادث چهارشنبه سال قبل ۴۳۷ نفر در استان آذربایجان شرقی دچار مصدومیت شدند و بعد از تهران رتبه دوم از نظر تعداد مصدومین به این استان اختصاص داشت که امسال هم این جایگاه حفظ شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =