حوادث چهارشنبه سوری تا کنون 2 کشته و تعداد زیادی مصدوم در سراسر ایران برجا گذاشت.

انفجار مواد محترقه دست ساز در نظر آباد یک کشته و یک مجروح بر جا گذاشت.
به گزارش مهر، ساعت 23 سه شنبه دو مرد در حالی که موادمحترقه دست ساز همراه داشتند، سوار یک موتورسیکلت در حال تردد در شهر بودند که ناگهان تعادل خود را از دست داده و بر روی زمین افتادند.
در اثر این حادثه ناگهان موادمحترقه منفجر شد و یکی از موتورسواران در دم جان خود را از دست داد. نفر دوم نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد که پزشکان حال او را وخیم اعلام کردند.


7 نفر بر اثر بازی با مواد محترقه در زنجان آسیب دیدند
قائم مقام مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در چهارشنبه آخر سال هفت نفر در زنجان بر اثر بازی با مواد محترقه آسیب دیدند.
مرتضی ترابی به مهر گفت: در چهارشنبه آخر سال امسال هفت نفر بر اثر بازی با مواد محترقه مصدوم شدندکه نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. در این راستا همه مصدومین مرد بودند و 5 نفر از مصدومین بستری و دو نفر هم سرپایی معالجه شدند.
قائم مقام مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: همگی اینها دچار سوختگی شدند و چهارنفر از اینها از ناحیه چشم آسیب دیده اند.
ترابی تاکید کرد: در مراسم چهارشنبه آخر سال گذشته 74 نفر در این استان براثر حوادث ناشی از بازی با مواد محترقه و منفجره از ناحیه چشم آسیب دیدند که 30 نفر این افراد از قسمت دست نیز دچار آسیب دیدگی شده بودند.

حوادث چهارشنبه پایان سال در فارس 13 مصدوم برجا گذاشت
رئیس مرکز اورژانس فارس از مصدوم شدن 13 نفر در حوادث چهارشنبه پایان سال این استان خبرداد.
دکتر کامران فیروزی به مهر گفت: از ساعت 9 صبح امروز سه شنبه تا ساعت 21 امدادگران اورژانس 115 در استان فارس 13 مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند.
وی با بیان اینکه شدت سوختگی در این مصدومان بالا نبوده، اظهار داشت: از این تعداد 12 نفر مرد و یک نفر زن بوده است البته یکی از مصدومان نیز در محل درمان شده است.
دکتر فیروزی افزود: این افراد بیشتر از ناحیه صورت، دست، چشم و گوش دچار آسیب شده بودند که به بیمارستان منتقل شده اند.
رئیس مرکز اورژانس فارس از آماده باش کامل اورژانس فارس در این شب خبر داد و افزود: برای امدادرسانی به مصدومان 20 کد افزوده شده است.

افزایش 3 درصدی حوادث شب چهارشنبه سوری
شمار حوادث شب چهار شنبه آخر سال شهر تهران نسبت سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، فتح اله تیموری، معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اجرای 234 ماموریت آتش نشانان پایتخت در شب چهارشنبه سوری اظهار داشت: شمار ماموریت های انجام گرفته آتش نشانان در این شب نسبت به زمان مشابه سال قبل به طور جزئی افزایش داشت.
وی افزود: خوشبختانه حوادث مهمی که آتش نشانان در آن به انجام عملیات گسترده خاموش کردن آتش و امداد و نجات بپردازند بسیار محدود بود و کاهش قابل توجهی داشت.
وی با تاکید براین که حضور والدین در کنار فرزندانشان در کاهش حوادث شب چهارشنبه پایان سال نقش موثری داشت، افزود: بر اساس گزارش های اعلام شده از حوادث این شب مجموع مصدومین 5 نفر بوده و خوشبختانه فوتی نداشتیم.
تیموری افزود: درحوادث این شب تعداد نجات یافتگان 48 نفر بود که این افراد توسط آتش نشانان در حادثه آتش سوزی خودروسواری در پارکینگ یک ساختمان 5 طبقه مسکونی در خیابان سراج نجات پیدا کردند.
معاون عملیات آتش نشانی تعداد مصدومان آتش نشانی در حوادث شب چهارشنبه آخر سال 6 نفر اعلام کرد و گفت: 3 آتش نشان در حادثه آتش سوزی انبار مواد آرایشی و بهداشتی در بازار حضرتی و 3 نفر دیگر در حوادث مختلف سطح شهر تهران مجروح شدند که همگی به مراکز درمانی اعزام شدند.
وی در مورد آتش سوزی تصرفات مختلف در این شب اظهار داشت: آتش سوزی های منازل مسکونی، مراکز آموزشی، حرفه ای، انبارها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این درحالی است که آتش سوزی در وسایل نقلیه، واحد های تجاری - کسبی، ضایعات و فضای سبز و همچنین سطل های زباله مکانیزه در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.
معاون عملیات آتش نشانی تهران که بعد از ظهر سه شنبه در معیت دکتر خوشزاد مدیر عامل وبه همراه معاونان و مدیران این سازمان درستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بر چگونگی فعالیت آتش نشانان و روند اجرای عملیات آنها نظارت داشتند، در خصوص شمار تماس های شهروندان در این شب با سامانه 125 گفت: امسال شمار تماس شهروندان تهران افزایش یافته بود که از 5943 مورد در سال 91 به 6053 تماس رسیده بود.
وی در ادامه تصریح کرد: بیشترین حوادث شب چهارشنبه سوری امسال در مناطق 10، 11 و 12 شهری روی داد و در مقابل کمترین حادثه در مناطق 8، 13 و 20 شهری بود.
فتح اله تیموری در خاتمه تاکید کرد: هرچند امسال، شب چهارشنبه سوری شاهدافزایشی جزئی بودیم ولی در مجموع می توان گفت که این شب با همکاری و مدیریت مردم در کنار نیروهای امدادی به خوبی و با کمترین مصدوم و خسارت پشت سر گذاشتیم که امیدواریم در سال های آینده هیچ گونه حادثه ای متوجه شهروندان نشود.


17 مورد آتش سوزی در کرج رخ داد
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از وقوع 17 مورد آتش سوزی در آیین چهارشنبه سوری این کلانشهر خبر داد و به ایرنا گفت: این آتش سوزی ها در باغ ها ، ضایعات و برخی مکانهای شهری رخ داد که با حضور به موقع ماموران آتش نشانی مهار شدند.
امیر رنجی افزود: امسال تعداد آتش سوزی ها در کلانشهر کرج به مراتب کمتر از سالهای گذشته بود که مشارکت مردم و رعایت نکات ایمنی از علل کاهش آتش سوزی ها در کرج بوده است. ماموران آتش نشانی در مناطق مختلف کلانشهر کرج مستقر هستند و حوادث احتمالی را رصد می کنند.
آرش رحمتی، معاون مرکز فوریت های پزشکی استان البرز به ایرنا گفت : در آیین چهارشنبه سوری تعدادی از شهروندان کرج براثر انفجار مواد محترقه آسیب دیدند که به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

15مصدوم حادثه چهارشنبه سوری شیراز راهی بیمارستان شدند
مدیر مرکزحوادث و فوریت های پزشکی استان فارس به ایرنا گفت: از اغاز مراسم چهارشنبه سوری تا ساعت 22 امشب تعداد 15 مصدوم توسط امدادگران اورژانس 115به بیمارستان های شیراز اعزام شده اند.
دکتر کامران فیروزی با اشاره به اینکه شدت سوختگی این مصدومان بالا نمی باشد، افزود: این افراد بیشتر از ناحیه صورت، دست، چشم و گوش دچار آسیب شده اند.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس اظهار داشت : بیش از 70 تیم اورژانس فارس در چهارشنبه پایان سال فعالیت دارند. علاوه بر تیم های اورژانس، حدود هشت تیم از بهداری نیروی انتظامی و آمبولانس های خصوصی نیز در آماده باش قرار دارند. با توجه به حساسیت کار، در کنار تکنسین های اورژانس، یک پزشک نیز تیم های اورژانس را همراهی کردند.

30نفر در چهارشنبه آخر سال در استان کرمانشاه مصدوم شدند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه گفت: 30 نفر بر اثر انفجار مواد محترقه و آتش زا در استان کرمانشاه در چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند.
عبدالرحمان پرنا به ایرنا گفت: از این تعداد 22 نفر به صورت سرپایی مداوا و هشت نفر در بیمارستان بستری شدند. آمار مصدومین تا ساعت 23 و 30 دقیقه شب چهارشنبه است و آمار نهایی و جزییات حوادث روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.
وی از آماده باش 70 دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت: 300 نفر از عوامل اجرایی اورژانس استان، آماده خدمت رسانی به مردم بودند. علاوه بر این، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتور آمبولانس در نقاط شلوغ و پرازدحام شهر کرمانشاه مستقر شد تا در صورت نیاز، به مجروحین خدمات فوری و اورژانسی ارائه کنند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه در پایان گفت: سال گذشته 42 نفر در مراسم چهارشنبه آخر سال کرمانشاه دچار آسیب دیدگی شده بودند که هیچ یک از آنها شدید نبود و منجر به قطع عضو نشده بود.

37 نفر در حوادث چهارشنبه سوری در کردستان مصدوم شدند
مدیر مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کردستان از مصدومیت 37 نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در استان خبر داد و به ایرنا گفت: بیشترین مصدومان مربوط به شهرستان های سقز با 13 مصدوم و سنندج هم با 10 نفر هستند.
دکتر سعید بیگلری افزود: از این تعداد هشت نفر هم اکنون در مراکز درمانی استان بستری هستند که چهار نفر انها وضعیت مناسبی ندارند و بقیه نیز به صورت سرپایی درمان شده اند.
مدیر مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کردستان با اشاره به کاهش آمار حوادث در چهارشنبه آخر سال امسال گفت: امیدواریم این روند تا پایان چهارشنبه سوری ادامه داشته باشد.
به گفته وی تمامی نیروهای درمانی و اورژانس در حال آماده باش برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی هستند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کردستان در ادامه از آماده باش 38 پایگاه امدادی در استان کردستان در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: از این تعداد 21 پایگاه در جاده های استان مستقر بودند. در چهارشنبه سوری امسال علاوه بر سه پایگاه ثابت سطح سنندج، شش پایگاه شهری سیار هم مستقر بودند.
بیگلری با بیان اینکه در تمام شهرهای استان پایگاه های فوریت های پزشکی مستقر بود گفت: در شهرهای کوچک استان نیز حداقل یک پایگاه ایجاد شده است.
به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کردستان، به منظور آمادگی در برابر هر نوع اتفاقی در چهارشنبه آخر سال، در بیمارستان های توحید و بعثت سنندج تمام متخصصین مربوط به جراحات مستقر بودند.
سال گذشته 55 نفر در استان کردستان در حوادث چهارشنبه اخر سال مصدوم شده بودند.

شب پرکار آتش نشانان در اصفهان
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به ایرنا گفت: آتش های پراکنده در سطح شهر بسیار زیاد است.
آتشپاد بهزاد بزرگزاد افزود: وضعیت در شمال و جنوب شهر اصفهان به نسبت سایر نقاط شهر پر حادثه تر بوده است.
وی با بیان اینکه آتش نشانان با تمام قوا مشغول امداد رسانی هستند، افزود: تاکنون بیش از 60 حریق توسط آتش نشانان مهار شده است.خوشبختانه تاکنون تلفات و یا آسیبی در اثر حریق به ما گزارش نشده است.
بزرگزاد ارائه گزارش دقیق از حریق های سطح شهر را به دلیل شمار زیاد حوادث به روزهای آینده موکول کرد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی اصفهان اظهار کرد: متاسفانه در بیشتر معابر شهر و زیر درختان توسط مردم آتش روشن شده که زمینه بروز حوادث را فراهم می کند.
بزرگزاد همچنین از وقوع حریق های بزرگ در شهر خبر داد و گفت: ماموران به محل حریق یک صندوق سازی در اشکاوند اعزام شدند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان نیز به ایرنا گفت: تاکنون سه مورد امداد خواهی صورت گرفته که در یکی از آنها فردی که در اصفهان دچار سوختگی شده بود به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شد.
غفور راستین افزود: دو نفر نیز در شهرضا به علت پریدن از روی آتش و افتادن دچار شکستگی دست و پا شده بودند که توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند. احتمالا شماری از مصدومان توسط نزدیکان به بیمارستانها منتقل شده اند که آمار آن چهارشنبه مشخص می شود.

توقیف 20 خودرو هنجارشکنان / تشکر از همکاری مردم با پلیس
جانشین رئیس پلیس کشور با تشکر از مردم برای همکاری با پلیس در مراسم چهارشنبه آخرسال گفت: 20 خودروی هنجارشکنان از سوی پلیس توقیف شد.
سردار احمدرضا رادان به مهر گفت: تاکنون تماس های برقرار شده برای اعلام شکایت از ایجاد مزاحمت و صداهای ناهنجار با پلیس 110 اندک بوده و ما از مردم به خاطر همکاری با پلیس تشکر می کنیم. حوادث آخر سال نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری یافته است که از مردم به خاطر همکاری تشکر می کنیم.
وی ادامه داد: معابر و خیابان های اصلی در اختیار شهروندان است و هیچگونه انسداد معبر گزارش نشده است.
رادان بار دیگر با اعلام اینکه حضور والدین در کنار فرزندان باعث شد که این حوادث کاهش یابد، افزود: حوادث امسال کاهش یافته بود که این امر نشان دهنده افزایش سطح فرهنگی هموطنان است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: خودروی 20 نفر از هنجارشکنان طبق وعده قبلی و بر اساس قانون توقیف شده است که تا پایان تعطیلات نوروزی در توقیف خواهد بود.

عکسها: مهر، ایسنا
47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بچه مازندران(باباپنجعلی) A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    158 5
    من آدم سنگ دلی نیستم ولی اصلا دلم براشون نسوخت بابا مگه بچه آدم روچندباربایدیک حرف روبهش زد یعنی اینا نمیدونن نارنجک دستی خطرناکه یا تصاویرمشابه سالهای قبل رو ندیدن مقصرخودشونن
    • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      61 10
      زود قضاوت نكن شايد بعضي هاشون داشتن از اونجا رد مي شدن اين اتفاق افتاده
    • امین IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      55 9
      تو کشور چین هزار ساله ترقه بازی میکنن چرا اونجا کسی نمیمره ایراداز یه جای دیگه س
  • افسون IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    68 1
    سلام والا چی بگم که چی شد جز ناراحتی برا اطرافیان وزجر ودرد برا مصدوم چی شد فقط متاسفم همین
  • بی نام A1 ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    116 2
    بیچاره مردمی که قربانی دیوانه بازی اینها شدند...نفرین خیلی ها پشت سرتونه...تمام کسانی که تنشونو لرزوندین و جلوی پاشون نارنجک زمین زدید...
    • فرشید IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      18 0
      دیشب ترکش یه دونه از این نارنجک ها خورد تو صورتم هنوز صورتم داره می سوزه فقط دارم خدارو شکر می کنم که توچشم نخورد خدایا شکرت
    • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      10 2
      کلا اینا پدر و مادرای آبادی دارن هرکی دلش می لرزه یه حال به پدر مادرای اینا می ده
  • علیرضا A1 ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    103 2
    زمان ما چهارشنبه سوری دنبال چوب جعبه میوه بودیم سیب زمینی هم با خودمون میبردیم چند باری از روی اتیش میپریدیم و دست اخر سیب زمینی هارو مینداختیم توی اتیش سرخ بشه بخوریم در پایان هم یکی دو نفر چادر سر میکردن میرفتن در خونه ها (توی محله) در میزدن قابلمه یا ی ظرف میبردن یکی اجیل میداد یکی 100 تومنی عیدی میداد حال چی طرف تا 3 حلقه لاستیک کامیون اتیش نزنه 5 تا نارنجک نترکونه ! پشت پای رفیقش ترقه گاوی نزنه شبش صبح نمیشه ! جوان ها بخودشون رحم نمیکنن , سلامتی شونو توی یک شب خلاصه میکنن !
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    20 0
    یه چیزی هست بنام آلودگی صوتی که بعید می دونم یه درصد هم از این آدما باهاش آشنایی ندارند. بهشونم حرف بزنی تنها جوابشون همینه : "بابا ول کن ، بذار جوونا حالشون رو بکنند!"...
  • رادین RS ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    40 1
    این ها همونایی هستند که فیلم سوختگی دیگران رو وقتی میدیدن میخندیدن و میگفتن : اونا بی احتیاطی کردن . بلد نبودن درست کنن . ما بلدیم . حواسمون هست این ها همونایی هستند که وقتی میخوان وارد یه کوچه بشن بهشون بگی نرووو بن بسته... تا تهش میرن تا خودشون ببینن بن بسته یا نه... انسان ها فقط متعلق به خودشون نیستن . دلم بیشتر واسه خانواده هاشون میسوره . مخصوصا پدر مادرشون...
  • سحر IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    27 2
    ملتی که ادعا داره باید رسم و رسوم باستانی خودش را حفظ کنه ! ولی هنوز با ایین و رسوم خودش هم اشنا نیست و از یک جشن زیبا یه همچین چیزی می سازه حقشه !
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    28 0
    واقعا به چه قیمتی !!!به قیمت از دست دادن سلامتی .مگه میدون جنگه حالا باید یک عمر افسوس نادانی و بچگی یه شب رو بخوری
  • احمد DE ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    23 0
    هر سال توصیه میکنید ,پلیس اخطار میدهد,این عکس ها را میگذارید تا شاید درس عبرتی باشد ولی افسوس هر سال دریغ از پارسال اخه مگر شادی برای چند لحظه به پشیمانی تا اخر عمر می ارزد ؟خدا نگذرد از فروشندگان این مواد محترقه!!!!!!!!!
  • !!! A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    26 0
    ما ایرانیا دیگه نیازی به دشمن نداریم خیـــــــــلی راحت خودمون خودمونو از صحنه روزگار حذف میکنیم. تو تصادفات رانندگی، تو مراسم چهارشنبه سوری، تو استادیوم ها بر اثر ازدحام جمعیت و .... کی میخوایم به خودمون بیایم خدا عالمه.... !!!
  • علیرضاف A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    7 0
    سلام من بچه نظرآباد هستم میخواستم بگم کسی که در نظرآباد مجروح شده بود او هم در ساعت یک و سی دقیقه نیمه شب در بیمارستان شهرستان هشتگرد جان باخت...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    7 2
    یعنی اینها هم جزو این هفت میلیارد آدمند؟
  • ونوس SE ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    10 0
    نادونها
  • رامين A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    11 0
    چهار شنبه سوري يك ايين چند هزار ساله ست يه زماني مردم يه اتيش كوچيك درست ميكردن كنار هم دورش حلقه ميزدن بعضي ها از روش ميپريدن در حقيقت منظور اين بود كه در اخر فصل سرما و تاريكي با نور و گرما و روشني به استقبال بهار برن ولي الان من هر چي نگاه ميكنم اين اتفاقات هيچ ربطي به اين رسم و رسوم نداره بمب صوتي نارنجك دستي موشك سه مرحله اي چي بگم بيشتر شبيه جنگه پروردگارا هر كه را عقل دادي چه ندادي و هركه را عقل ندادي چه دادي ؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    10 0
    در قرن 21 ام واقعا یک همچین چیزهایی خجالت آوره
  • نیما IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    12 0
    چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    3 1
    والله تقصیر خودشونه.شاید درست نباشه این حرفمم ولی "حقشونه" نروید دوستان گلم.نعمت سلامتی تون رو مفت ازدست ندید که بعد بخواین یک عمر حسرتشو بخورید.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    3 0
    این ثصاویر را باید از ابتدای اسفند سال جدید در شبکه های اجتماعی بازپخش کنیدو جنبش جدیدی راه بندازید که چهارشنبه سوری اصیل و سنتی را احیا کند