ارتقاء فرهنگ ایمنی با آگاه سازی و آموزش صورت می گیرد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ارتقاء فرهنگ ایمنی در پرتو سه فرایند آگاه سازی، آموزش و رعایت الزامات صورت می گیرد.

به گزارش خبرآنلاینف غلامعلی دهشیری در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با تأکید بر حفظ سلامت و ایمنی شهروندان در روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه سوری، اظهار داشت:‌ باید برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار و تلخ برای شهروندان، تدابیر ویژه اندیشید.
وی افزود: استان یزد در سنوات اخیر از جمله استان های آرام و کم حادثه در کشور بوده و امید است در سال جاری نیز با همکاری شهروندان، هیچ حادثه و رخداد تلخی روی ندهد.
این مقام قضایی بر لزوم آگاه سازی و آموزش خانواده ها تأکید کرد و بیان داشت: بدون مشارکت و همکاری خانواده ها در ارتقاء آگاهی های مرتبط و فراگیری آموزش های ضروری، رعایت الزامات محکوم به شکست است.
وی با تبیین و تشریح روحیه نوجوانی و جوانی و ضرورت شادی و هیجان خواهی در این سن، تصریح کرد: کنترل نوجوانان و جوانان تنها با هشدار و انذار کافی نیست و باید ضمن ایجاد محیط های ایمن برای شادی های معقول، زمینه را برای آموزش نکات ایمنی فراهم کرد.
رئیس کل دادگستری استان یزد، مشارکت صنوف، نهادها و سازمان ها را در تولید محتوای مناسب در این خصوص خواستار شد و گفت: برای اثر گذاری و فرهنگ سازی ضرورت دارد هر صنف و دستگاه و سازمان در حد امکانات و مقدورات خود نسبت به تولید محتوا و انتشار آن به شیوه های جذاب اقدام نماید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت و مهمانی الهی، اظهار داشت: روزه خواری و هنجار شکنی در ماه مبارک رمضان با روحیه مردم متدین و روزه دار یزد سازگار نیست و این موضوع نیز باید در دستور کار ضابطین قرار گیرد.
دهشیری پیامِ " شهر من روزه دار است " را یک پیامِ مثبت، شیوا و اثر گذار ذکر کرد و گفت: برخی از پیام ها با تأثیر عمیق بر روح و جان مردم همه را در مسیر احترام به سنت ها و هنجار ها قرار می دهد که این پیام دارای این خصیصه است که اگر کسی بنا به بیماری و یا سایر معذوریت های شرعی قادر به روزه داری نیست، حرمت این ماه را برای سایر جامعه متدین حفظ نماید.
وی بر امر به معروف و نهی از منکر با سعه صدر و لسان نرم تأکید کرد و بیان داشت: برای اثرگذاری این فرایض در جامعه باید از تنش جلوگیری کرد و این فریضه را به افراد آموزش دیده، خوش برخورد، زبده و خونگرم سپرد.
رئیس کل دادگستری استان به با تأکید بر حفظ حرمت ماه رمضان، افزود:‌ شعبه ویژه ای در دادگستری جهت رسیدگی به جرم روزه خواری در ملاء عام و بی حرمتی به ماه مبارک رمضان اختصاص یافته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =