تولید نخستین تختال در بزرگترین واحد فولادی چهارمحال و بختیاری

مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد سفیددشت از تولید موفقیت آمیز نخستین تختال به دست توانمند متخصصان داخلی در واحد فولادسازی و ریخته‌گری خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، جمشید علی بابایی گفت: در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ که به نام مهار تورم، رشد تولید مزین شده است، آرزوی تولید نخستین تختال در بزرگترین واحد فولادی استان به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه واحد فولادسازی این شرکت به عنوان نخستین واحد فولادسازی کشور با بهره گیری از تکنولوژی شرکت‌های داخلی بوده و در اجرای آن ۱۷ هزار تن اسکلت فلزی، ۱۸ هزار تن تجهیزات و ماشین آلات به کار رفته و اکثر تجهیزات آن در داخل کشور بومی سازی و تولید شده است.

علی بابایی گفت: این واحد با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن در سال شامل یک کوره قوس الکتریکی (EAF) با ظرفیت تخلیه ۱۴۰ تن مذاب، یک کوره پاتیلی (LF) و یک ماشین ریخته گری اسلب (تختال) است.

مدیر بهره برداری این شرکت نیز گفت: این تختال‌ها از نوع فولاد کم کربن با کیفیت بسیار مطلوب و با طول ۱۰ متر، عرض هزار و ۳۰۰ میلیمتر، ضخامت ۲۰۰ میلیمتر بوده که در تولید ورق‌های مورد استفاده در خودرو، لوازم خانگی و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سلیمانی افزود: ظرفیت تولید تختال فولادی در شرکت فولاد سفیددشت سالیانه ۸۰۰ هزار تن با عرض ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیمتر و ضخامت ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیمتر است که این محصول به عنوان ماده اولیه تولید انواع ورق‌های فولادی قابلیت فروش داخلی و یا صادرات را خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1881530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =