افتتاح خانه محیط زیست درچهارمحال وبختیاری

خانه محیط‌زیست شهرداری فرخ‌شهر با حضور مدیرکل، مسئولان و کارشناسان حفاظت محیط‌زیست استان و مسئولان شهرستان فرخ شهر و علاقمندان به محیط‌زیست به‌مناسبت روز ملی آموزش همگانی محیط‌زیست افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، هم‌زمان با روز ملی آموزش همگانی محیط‌زیست خانه محیط‌زیست شهرستان فرخ‌شهر در محل کتابخانه ملاصدرای شهر فرخ‌شهر با حضور مدیرکل، مسئولان و کارشناسان حفاظت محیط‌زیست استان، مسئولان شهرستان فرخ‌شهر و علاقمندان به محیط‌زیست افتتاح شد.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: آموزش همگانی، استفاده از ظرفیت اثربخش و میدانی گروه‌ها و مخاطبان اثرگذار اجتماعی، نهادینه‌سازی رفتار شهروندی و جلب مشارکت آنها، ایجاد و توسعه مهارت‌ برای حفظ محیط‌زیست از اهداف و کارکردهای خانه‌های محیط‌زیست است.

یوسف‌پور با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی شهرستان فرخ‌شهر گفت: در طرح ایجاد خانه‌های محیط زیست، در نظر است فضای فرهنگی و پرنشاطی در این مکان‌ها فراهم شود تا مردم با حضور داوطلبانه و موثر خود در عرصه محیط‌زیست، به کاهش مشکلات و استفاده از فرصت‌ها کمک کنند.

وی تأکید کرد: خانه‌های محیط‌زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه و فضایی برای گفت‌وگو، بحث، چالش و مطالبه‌گری است که منجر به افزایش سواد و دانش محیط‌زیستی مردم خواهد شد و در نهایت به حفظ بهتر محیط‌زیست کمک می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان در پایان تصریح کرد: نتیجه اهتمام اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور و دولت سیزدهم به موضوع حفاظت و صیانت از محیط‌زیست، 15 اسفند ماه به‌عنوان روز «آموزش همگانی حفظ محیط‌زیست» نام‌گذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شده است که این روز در تقویم رسمی کشور اتفاقی ارزشمند برای جامعه محیط زیستی کشور است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1881503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =