رییس اتاق بازرگانی اعتقاد دارد ایجاد این تصور که یک خزانه لایزالی در اختیار دولت هست که شما « نامه ای بنویس، حتما حل می شود » ممکن است در مرحله نخست یک شادمانی ایجاد کند اما پس از اینکه تحقق پیدا نکرد گلایه مندی ایجاد خواهد کرد.

طي سال هاي گذشته دولت ها سعی کرده اند با این گزاره که درآمد های سرشار نفتی داریم خیال مردم را راحت کنند تا موضوعاتی نظیر نرخ ارز و سرانه درآمد های نفتی در بحث ها مورد توجه قرار نگیرد. اين موضوع را رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در گفت و گويي كه متن كامل آن را مي توانيد در اينجا بخوانيد، اينگونه تحلیل كرد: « البته اين نکته برای خود دولت ها هم ضرر دارد. یعنی این نحوه تظاهر، توقعات مردم را هم از دولت ها بسیار بالا می برد که دولت ها هم از پس آن بر نمی آیند. اصولا ایجاد این تصور که یک خزانه لایزالی در اختیار دولت هست که شما « نامه ای بنویس و یا مراجعه ای بکن، حتما حل می شود » ممکن است در مرحله نخست یک شادمانی ایجاد کند اما پس از اینکه تحقق پیدا نکرد بسیار انتقاد و گلایه مندی ایجاد خواهد کرد. »

او افزود: « لذا این موضوع هم حتی از نظر اجتماعی و سیاسی مفید فایده نیست. به هر حال به نظر من در این افزایش سطح آگاهی عمومی در حوزه اقتصاد همه مسئول هستیم؛ هم دولت و مجلس، هم رسانه ها به عنوان وجدان های بیدار جامعه و هم تشکل های اقتصادی مسئول هستند. در اتاق بازرگانی باید این موضوع را مسئولیت خودمان بدانیم که برآن تاکید کنیم. البته با لحن تعاملی، در فضای منطقی و بدون رویکرد های سیاسی این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد. »

 

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =