دستورالعمل مدیریت و بهینه سازی مصرف برق مشترکان ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از ابلاغ دستورالعمل های مدیریت و بهینه سازی مصرف برق مشترکان در بخش های مختلف نظیر خانگی و چاه های کشاورزی جهت اجرا در شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سید محمد حسینی نژاد با اعلام این خبر افزود: با عنایت به اهمیت مدیریت مصرف برق در بخش های خانگی و کشاورزی و به جهت حصول اطمینان از انجام برنامه های ابلاغی وزارت نیرو در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان این دستورالعمل توسط معاون برق و انرژی وزارتخانه جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس این ابلاغیه شرکت توزیع موظف شده است نتایج حاصل از اجرای دستورالعمل را در بازه های زمانی ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه توضیح و در نهایت گزارش یک ساله عملکرد را به وزارت نیرو اعلام نمایید.

رئیس هیات مدیره توزیع برق سمنان گفت: در بخش خانگی اجرای ماده ۶ قانون مانع زدایی از صنعت برق، جایگزینی و نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکین جدید و مشترکین پرمصرف برق، تعویض الکترو موتور کولرهای آبی با موتورهای BLDC، توسعه طرح پاداش صرفه جویی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و استقرار سکوی هوشمند اپراتور همراه انرژی و توسعه سامانه های خورشیدی از مهمترین اقدامات و موارد ابلاغ شده در این دستورالعمل می باشد.

حسینی نژاد افزود: همچنین در بخش چاه های آب کشاورزی به گونه ای برنامه ریزی شده است که در صورت همکاری کشاورزان در برنامه های مدیریت بار و کاهش بهینه سازی مصرف انرژی با درنظر گرفتن شیوه نامه مدیریت توأمان آب و برق، پاداش همکاری به مشترک پرداخت شود.

وی اضافه کرد: بهینه سازی الکتروپمپ ها در چاه های آب کشاورزی با محوریت تبدیل شفت و غلاف به شناور و ... از مهمترین راه های کاهش مصرف و مشمول شدن دریافت پاداش همکاری می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: اجرای برنامه جابه جایی استفاده از برق، انجام اقدامات زیرساختی، برخورد با تجاوز از قدرت قراردادی، ارائه پاداش به مشترکین همکار و کم مصرف و پیگیری بهینه سازی مصرف در بخش چاه های کشاورزی از جمله مهمترین راهبردهای مدیریت بار و صرفه جویی مصرف بخش چاه کشاورزی در این دستورالعمل می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1880636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =