مروری بر حوادث ایران و جهان در دوشنبه 14آذر 1390

2 کشته در سانحه رانندگی محور پاتاوه به یاسوج

واحد مرکزی خبر نوشت: سانحه رانندگی در محور پاتاوه به یاسوج 2 کشته بر جای گذاشت. در این حادثه خودروی سواری پژو 405 از ارتفاع20متری دره ای به عمق رودخانه سقوط کرد و دو سرنشین 27 و 30 ساله این خودرو جان باختند. به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی سرعت بالای خودرو، نبود علائم راهنمایی و رانندگی و گاردریل موجب بروز این حادثه شده است.

 

 

خانواده‌ای قربانی مسمومیت با مونواکسیدکربن شدند

ایسنا نوشت: مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی از یک مورد گازگرفتگی با 4 فوتی خبر داد. حبیب حسین قلی‌زاده با بیان اینکه این حادثه در خیابان کمربندی، کوی شهید فتحی وند به وقوع پیوسته است گفت: 3 زن و یک مرد (اعضای یک خانواده) در این حادثه جان خود را دست دادند. وی در تشریح چگونگی وقوع این حادثه نیز گفت: این حادثه دیشب بر اثر نشت مونواکسید کربن از آب گرمکن منزل رخ داده است و در ساعت 7:43 دقیقه امروز صبح توسط همسایه‌ها، به مرکز فوریت‌های پزشکی استان گزارش شده است.

 

 

وقوع زمین لرزه 5.1 ریشتری در دریای اژه

واحد مرکزی خبر نوشت: زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج و یک دهم ریشتر صبح امروز دوشنبه در دریای اژه روی داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، موسسه لرزه نگاری قندیلی ترکیه که در استانبول قرار دارد اعلام کرد این زمین لرزه ساعت هشت و هفده دقیقه امروز به وقت گرینویچ روی داد و کانون آن در دریای اژه قرار دارد.

 

 


مرگ 2 نفر بر اثر گاز گرفتگی درکازرون

واحد مرکزی خبر نوشت: 2نفر در شهرستان کازرون بر اثر گاز گرفتگی جان باختند. محمد رضا رستگار- مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس- گفت: این 2 نفر بر اثر استفاده نادرست از گاز پیک نیک در اتاق نگهبانی کارگاه صافکاری در شهرستان کازرون دچار خفگی شدند. از ابتدای فصل سرما بیش از 30 مورد گاز گرفتگی در استان فارس رخ داده و 8 جان باخته برجای گذاشته است.  

 

خروج تومور 800 گرمی از کلیه مرد 42 ساله بندرعباسی

ایسنا نوشت: تومور سرطانی 800 گرمی از کلیه مرد 42 ساله بندرعباسی خارج شد. دکتر عابدینی، متخصص بیماری‌های کلیه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس گفت: این تومور بدخیم پس از دو ساعت جراحی، از کلیه چپ این بیمار خارج شد و اکنون حال عمومی بیمار مساعد است. عابدینی افزود: کلیه این بیمار به علت حجم زیاد تومور و آسیب به آن از بدن او خارج شد. این متخصص بیماری‌های کلیوی علت تشکیل این نوع تومور را ارتباط زیاد افراد با محیط‌های آلوده به گرد و غبار، مصرف سیگار و در بعضی موارد ارثی عنوان کرد.

 

 

سقوط یک هواپیمای جنگنده آموزشی در کره جنوبی 2کشته بر جا گذاشت

واحد مرکزی خبر نوشت: وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد یک فروند جت آموزشی ارتش کره جنوبی دوشنبه در جریان تمرین نظامی سقوط کرد که در این سانحه دو خلبان آن کشته شدند. خبرگزاری فرانسه از سئول گزارش داد وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد این هواپیمای آموزشی مدت زمان کوتاهی پس از برخاستن از پایگاه هوایی خود در یچئون واقع در حدود دویست و چهل کیلومتری جنوب شرقی سئول سقوط کرد. تحقیقات درباره علت وقوع این سانحه هوایی آغاز شده است.

 

 

زلزله حوالی برازجان در استان بوشهر را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی 3 و 7 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز دوشنبه حوالی برازجان در استان بوشهر را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه درساعت 9 و 42 دقیقه و 45ثانیه در این محل به وقوع پیوست. شبکه های لرزه نگاری وابسته به این مرکز، موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه را 21/29 درجه عرض شمالی و 27/51درجه طول شرقی ثبت کرده است. 

 

 

تصادف خودروهای اسپرت در ژاپن، میلیون ها دلار خسارت به بار آورد

واحد مرکزی خبر نوشت: تصادف خودروهای اسپرت در یکی از اتوبان های ژاپن، چندین میلیون دلار خسارت به بار آورد. در این حادثه که دیروز در یکی از بزرگراه های استان یاماگوچی ژاپن رخ داد، رانندگان خودروهای اسپرت که در اتوبان با یکدیگر کورس گذاشته بودند نتوانستند سر پیچ تعادل خودروها را حفظ کنند و در نتیجه با یکدیگر تصادف کردند. به گفته یکی از شاهدان سانحه، خودروها با سرعت صد و چهل تا صد و شصت کیلومتر در ساعت در اتوبان حرکت می کردند که ناگهان یکی از آنها به دور خود چرخید و سایر خودروها نیز به هم برخورد کردند. پلیس ژاپن می گوید تصادف این خودروهای مدل بالا و گران قیمت مانند فراری، میلیون ها دلار خسارت بر جای گذاشته است. موتور و بدنه بسیاری از خودروها نیز بر اثر برخورد با ریل گارد آسیب دیده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =