مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 13 آذر 1390

مرگ 3 دانشجو بر اثر گاز گرفتگی در تبریز

سایت پلیس نوشت: مسئول روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: سه دانشجو در تبریز قربانی مرگ خاموش شدند. حبیب حسینقلی زاده در تشریح خبر فوق افزود: این سه دانشجو به نامهای مجید عسگری، امین بابازاده و جعفر بابازاده در یکی از محلات شهرک طالقانی به دلیل مسمومیت با مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند. وی گفت: هر سه دانشجو اهل شهرستان مرند و دانشجوی دانشکده فنی و حرفه ای بودند و بر اساس شواهد موجود دچار مسمومیت در محل اقامت خود شده اند.

 

 

وقوع حریق در یکی از هیئتهای عزاداری

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: بی احتیاطی و استفاده غیر اصولی و ناایمن از بخاری نفتی روشن باعث شعله وری محل مراسم سوگواری ماه محرم شد. ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 10:15 دقیقه امروز با دریافت خبر رخداد این آتش سوزی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 10 و 77 را به محل حادثه در بلوار جلال آل احمد، خیابان ایثار اعزام کرد.
به گفته شهرام روحی فرمانده آتش نشانان، این محل به وسعت حدود 60 متر مربع کاملاً شعله ور شده بود و شعله های آتش در حال سرایت به سه دستگاه خودرو سواری بود که نزدیک این محل متوقف شده بودند. وی افزود: آتش نشانان همزمان با ایمن سازی محل با بکارگیری دو رشته لوله آبرسان شعله های آتش را مهار، و از گسترش شعله های آتش به خودرو های سواری جلوگیری کردند. این فرمانده آتش نشانی علت رخداد این حادثه را قرار دادن مواد قابل اشتعال (طبل برای خشک شدن) در مجاورت بخاری نفتی اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در جریان این آتش سوزی به کسی آسیب نرسید.

 

 

متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز محوطه "گویجه قلعه" مراغه

فارس نوشت: رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: باند حفاری غیرمجاز محوطه "گویجه قلعه" مراغه توسط یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی متلاشی شد. تراب محمدی اظهار کرد: این باند چهار نفره در حین حفاری غیرمجاز به همراه ابزار و آلات حفاری دستگیر و با دستور مقام قضایی شهرستان مراغه روانه زندان شدند. شناسایی و انهدام این باند پیرو گزارش انجمن میراث فرهنگی روستای "گویجه‌قلعه" از توابع بخش "خراجوی" شهرستان مراغه به پایگاه حفاظتی این یگان مستقر در مراغه مبنی بر فعالیت یک باند غیرمجاز به طور شبانه در محوطه ثبتی "گویجه‌قلعه" صورت گرفت.
محوطه "گویجه قلعه" مراغه به شماره 10471 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

 

دستگیری سارق اتوبوس با 8 فقره سرقت در کرج

سایت پلیس نوشت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان کرج فردی که با سرقت اتوبوسهای شرکت واحد قطعات آن را به سرقت برده و سپس خودروها را رها می کرد با 8 فقره سرقت شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ خیرخواهان -فرمانده انتظامی شهرستان کرج- در تشریح این خبر اظهار داشت : در پی دریافت گزارشهای متعدد مبنی بر سرقت متعدد تجهیزات خودروهای سنگین و سرقت اتوبوس شرکت واحد پیگیری موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 14 رسالت قرار گرفت. ماموران با اجرای طرح مهار در مناطقی از شهر که احتمال مجدد سرقت در آنجا می رفت به کنترل محسوس و نامحسوس خودروهای عبوری پرداختند. ماموران در حال گشت زنی بودند که ناگهان به یک دستگاه خودرو وانت که در حال حمل تعدادی قطعات خودروهای سنگین بود برخورد کردند که با دادن دستور ایست خودرو را متوقف و در بازرسی از آن تعدادی قطعات مربوط به اتوبوس و ماشینهای سنگین را کشف و ضبط و متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
سرهنگ خیرخواهان خاطرنشان ساخت: متهم در بازجویی ها به 8 فقره سرقت اتوبوسهای شرکت اتوبوسرانی کرج و 3 فقره سرقت باطری خودروهای سنگین اعتراف کرده و اذعان داشت که اموال سرقتی را یک نفر مالخر به نام «احمد» می فروخته که با راهنمایی های وی احمد نیز دستگیر و به کلانتری منتقل شد. سرهنگ خیرخواهان در بیان شگرد سارق گفت : متهم پس از سرقت اتوبوسهای شرکت واحد، آنها را به محلی خلوت برده و لوازم موتوری، باطری، رادیاتور و غیره را از خودرو باز و اتوبوسها را رها کرده و متواری می شد. گفتنی است، متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

 

انهدام باند سارقان خودرو و منازل در بم

فارس نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان بم گفت: باند سارقان خودرو و منازل در بم متلاشی و دو نفر در این زمینه دستگیر شدند. عباس ابراهیمی اظهار داشت: باند سارقان که اقدام به سرقت‌های متعدد در بم کرده بودند، متلاشی و اعضای آن دستگیر شدند. فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به اینکه این سارقان 16 و 20 سال دارند، خاطرنشان کرد: سارقان مذکور طی این مدت اقدام به 16 فقره سرقت کرده‌اند. از جمله سرقت‌های آنها می‌توان به سرقت شش دستگاه خودروی پراید و پیکان، سه دستگاه موتورسیکلت و سرقت از چند منزل مسکونی و وسایل و مدارک داخل خودرو اشاره کرد. ابراهیمی با اشاره به اینکه اموال سرقت شده به مالباختگان برگشت داده شده است، تصریح کرد: با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شهروندان در زمینه رعایت موارد ایمنی و حفاظت از اموال خود اقدام کنند.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    6 0
    واقعا تاسف آوره ...ای کاش مسئولین یه کم بیشتر اهمیت میدادن و رسانه ها اطلاع رسانی میکردن الان با یه مبلغ ناچیز میشه با خرید یه سنسور تو هر خونه از این مرگ خاموش جلوگیری کرد.