مدیتیشن این مرد در ارتفاعات پربرف هیمالیا خبرساز شد/ تصویر

این روزها ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی از مردی دست‌به‌دست می‌شود که با لباسی بسیار نازک در دل کوه‌های هیمالیا وسط کولاک برف نشسته و مدیتیشن تی‌ام (یوگی) انجام می‌دهد. کاری که موجب بحث‌های داغ در شبکه‌های اجتماعی شده است.

نادیا زکالوند: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که ضرب‌المثل «شنیدن کی بود مانند دیدن» دیگر کاربردی ندارد. با ظهور هوش مصنوعی و فناوری «جعل عمیق» می‌توان به‌راحتی هر تصویر و فیلمی را ساخت، بدون اینکه حقیقتا وجود داشته باشد.

درواقع این روزها آنقدر فیلم و ویدیوی غیرواقعی می‌بینیم که دیگر هر چیز واقعی عجیب هم که ببینیم، نمی‌توانیم به چشم‌هایمان اعتماد کنیم. این اتفاق درباره مردی رخ داده که در حال انجام مدیتیشن یوگی در کولاک برف کوه‌های هیمالیاست. او لباسی بسیار سبک به تن دارد و تمام بدنش پوشیده از برف شده است، اما او آنقدر راحت است که به نظر نمی‌رسد روی سردترین محیط‌ این سیاره خاکی بدون پوشش مناسب نشسته است. به همین دلیل بیشتر مردم معتقدند این ویدیو واقعی نیست بلکه حاصل کار هوش مصنوعی است.

مدیتیشن این مرد در ارتفاعات پربرف هیمالیا خبرساز شد/ تصویر

بحث درباره این تصویر ویدیویی آنقدر جدی شد که سر از تیترهای خبرهای ملی هند درآورد. سپس سازمان امور معنوی کلو (هیماچال پرادش) بیانیه‌ای مبنی بر واقعی بودن این فیلم منتشر کرد. این فرد یکی از شاگردان سابق و استاد فعلی این سازمان است که بیش از ۲۰ سال است در کوه‌های هیمالیا مدیتیشن انجام می‌دهد و این فیلم را شاگردانش بدون اینکه او متوجه باشد گرفته و در شبکه‌های اجتماعی قرار داده‌اند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1878695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =