رهبری دستور دادند به آقای خوری درجه بدهند /نگرانی معاونان وزارت اطلاعات از نارضایتی ها در گفتگو با آیت الله 

مرحوم هاشمی رفسنجانی هفتم اسفند ۷۹ از دیدار با معاونان وزارت اطلاعات و وزارت کشور در مورد ناامنی‌ها نوشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در خاطرات آیت الله هاشمی از ۷ اسفند سال ۷۹ آمده است؛

سران مؤسسه خیریه جهان معاصر آمدند. [آقای حبیب‌الله زنجانی، رئیس مؤسسه]، توضیحاتی دربارۀ اساسنامه و اهداف و راهکارهایشان دادند. می‌خواهند از طریق کمک‌های مردمی و کارهای مشاوره ای و علمی، کارهای خیر داشته باشند؛ جمعی از بازنشستگان تحصیل‌کرده هستند. آقای [علی] زادسر، نماینده سابق جیرفت آمد. برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای آماده شده و گفت، آقای [سید محمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، در سفر اخیر به جیرفت، به نحوی از رقیب او حمایت کرده، ولی فکر می‌کند که به خاطر عدم اقدام قابل توجهی برای جیرفت در این سفر و اشتباه لفظی ایشان در سخنرانی که چند بار به جای جیرفت، جهرم گفته است و مردم در آنجا فریاد زده‌اند، جیرفت، [بتواند رأی بیاورد.] از خسارات خشکسالی و سرمازدگی منطقه، شرحی داد و از حسین مرعشی [نماینده کرمان]، گله داشت که او را تضعیف می‌کند.

آقایان [امیر] تهرانی و [غلامحسین] بلندیان، معاونان وزارت اطلاعات و وزارت کشور آمدند و شرحی از مشکلات مردم و نارضایتی‌ها و ناامنی‌ها دادند و از شرایط جاری، اظهار نگرانی کردند. نظرشان این بود که باید برای نجات انقلاب و کشور، اقدامی کنم. آقای بلندیان گفت، وقتی آقای [عبدالله] نوری، در دولت آقای خاتمی، وزیر کشور بود، به خود آقای نوری و آقای خاتمی گفته که بعضی کارهای آقای نوری، مثل اپوزیسیون است که آقای [مصطفی] تاجزاده، گفته این از آثار جامعه مدنی است که معاون وزیر از وزیر و رئیس خود انتقاد می‌کند. گفت، در جلسه فرمانداران احساس کرده که آنها دلسرد شده‌اند و از اقدامات نماینده‌های کُرد و سُنی [در مجلس]، در جهت مخالف با وحدت ملی، اظهار نگرانی کردند.

عصر آقای خوری، مدیر برنامه‌های هلیکوپترها و خلبانان آشیانۀ [جمهوری] در سفرها آمد. بازنشسته شده و با توصیه من، رهبری دستور دادند درجه به او بدهند که هنوز داده نشده و مشکل مسکن هم دارد. عقد ازدواج دختر یکی از پاسداران محافظ - آقای شعبانی- را بستم. محسن [سرپرست دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام]، ناهار کاری را با من خورد. فاطی آمد و راجع به [مشکل] زانویش و امور خانوادگی صحبت کردیم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877572

برچسب‌ها