۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷

ایسنا نوشت:

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مشمولان غایب کمتر از سه درصد تعداد کل مشمولان را تشکیل می‌دهند و 97 درصد از مشمولان برای انجام خدمت سربازی خود را به مراکز وظیفه عمومی معرفی می‌کنند.
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو ایسنا، درباره کیفیت معیشت سربازان در پادگان‌ها گفت: در چند سال اخیر تصمیمات خوبی برای خوراک و پوشاک سربازان در نظر گرفته شده است، به طوری که در حالت عادی ماهانه حدود 82 هزار تومان برای سه وعده غذایی هر سرباز هزینه می‌شود.
کمالی درباره پوشاک سربازان گفت: هزینه‌ها در بخش پوشاک نیز افزایش قابل توجهی داشته به طوری که هم‌اکنون بیش از 110 هزار تومان برای این کار هزینه می‌شود.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در طرح اصلاحیه مجلس نیز تصمیمات خوبی پیرامون معیشت سربازان در نظر گرفته شده است به ایسنا گفت:‌ در این طرح مبلغ هزینه‌شده برای معیشت سربازان رشد مناسبی خواهد داشت.
به گفته کمالی برخی پادگان‌های مناطق محروم که سطح زندگی و کیفیت آب آشامیدنی در آن پایین است با مشکلاتی روبرو هستند.
وی درباره آسیب‌شناسی‌های انجام شده با موضوع کاهش رغبت افراد برای رفتن به سربازی اظهارکرد: ‌بخشی از این موضوع مربوط به افکار عمومی است که در این امر باید به این اصل توجه کرد که سربازی دورانی است که جوانان از عمر و جوانی‌شان برای امنیت کشور مایه می‌گذارند.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره رغبت مشمولان برای رفتن به سربازی با طرح این سوال که پس در شرایط سخت چه افرادی از کشور دفاع و امنیت را برقرار می‌کنند؟ افزود: اگر افکار عمومی به جای این که سربازی را به عنوان اتلاف عمر تعریف کنند، به بیان واقعیت‌ها بپردازند و بگویند در سخت‌ترین شرایط و صعب‌العبورترین مناطق این سربازان هستند که ایثارگری می‌کنند، قطعا رغبت برای رفتن به سربازی بیشتر خواهد شد.
کمالی با اشاره به 50 هزار شهید و 140 هزار جانباز دفاع مقدس اظهارکرد: بنابراین این سختی‌هایی که امروزه وجود دارد قطعا بیشتر از سختی‌های جنگ نیست و به عقیده من اگر واقعیت‌ها گفته شود. جوانان از رفتن به سربازی استقبال می‌کنند.
45232
 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    21 2
    82 هزار تومن واسه 900 وعده غذا!!! ببین چه آشغالی به ما میدن میخوریم!!!
    • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
      6 0
      دقيقا درست است فقط به جاي 900 بايد گفت 90 يعني براي هر وعده كمتر از هزار تومان
  • یک سرباز بدبخت IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    21 0
    آقا کدوم معیشت حقوقمو 3 ماهه 20000 تومان کم کردند در ضمن پول همون لباس ها رو از همین یه ذره حقوق برداشت میکنند
  • سرباز US ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    13 0
    پول لباسارو که از حقوق ما ماهی 18000 تومان کسر می کنن تازشم معلوم نیست چی شده که حقوق ما کاهش یافته با 70000 تومانی که 20000 تومان پول لباسو بقیه چیزا مسل حق بازنشستگی و ...... بیمه مکمل که فقط در مواردی که در بیمارستان ارتش اتفاق می افته پر کردن دندونم که برای سرباز به هیچ وجه انجام نمی دن....................و موارد دیگر