تسلیت مجمع روحانیون مبارز به سیدحسن خمینی در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

مجمع روحانیون مبارز در پیامی درگذشت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز درپی درگذشت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمٰن الرّحیم

▪️إنْا لله وَ إنّا إلیه راجعون

رحلت تأسف بار عالم ربانی و روحانی عالیقدر حضرت آیت الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی ضایعه ای جبران ناپذیر است .

این عالم بزرگوار فرزند مجتهد عالی مقام و دانشمند متتبع آیت الله میرزا حسن بجنوردی و از طرف مادر منتسب به بیت مرحوم آیه الله سید ابوالحسن اصفهانی بود. و خود از مدرسان تیز هوش ونکته سنج حوزه علمیه و دانشگاه بودند. ضایعه فقدان ایشان برای پژوهشگران فقه آل محمد - صلوات الله علیهم - بسی تلخ و سنگین است .



آیت‌الله بجنوردی به دلیل حظّ وافری که از محضر فقهی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالیٰ علیه برده بود در تمام سال ها ی طولانی که در دانشگاه ها و در میان طلّاب عزیز عزم راسخ در تدریس داشت در تبیین مبانی راهگشای استاد خود کوششی ستودنی به عمل آورد و در بسیاری از معضلات اجتماعی که ریشه فقهی و حقوقی داشت، نواندیشانه و براساس مصالح اجتماعی و نقش کلیدی عنصر زمان و مکان در اجتهاد و نیز با تکیه به دانش خود گره گشایی می کرد. آثار ارزشمند علمی و پژوهشی او که در قالب پر شماری از کتاب و مقاله و پایان نامه به چاپ رسیده است ماخذ و مرجع معتبری برای پژوهشگران حوزه فقه و مبانی حقوقی است.

آن مرحوم در دهه اول انقلاب سال ها عضو شورای عالی قضائی بود و در آن سالها بر حسب وظیفه ای که از جانب حضرت امام -ره- داشت در آزادی زندانیانی که ادامه حبس آنان ضرورتی نداشت تلاشی وافر داشت و با اصرار فراوان تلاش در تعدیل کسانی داشت که راه اصلاح را سختگیری بیشتر می دانستند.

مرحوم آیه الله سید محمد بجنوردی که عضو مجمع روحانیون مبارز بود همتی وافر برای حضور در جلسات مجمع داشت و الحق که حضور این شخصیّت وزین و علاقمند به امام و انقلاب در این جلسات مغتنم بود.

مجمع روحانیون مبارز ضمن ابراز تأسّف عمیق از فقدان این عالم وارسته به بیت حضرت امام بویژه به داماد گرامی شان آیت الله آقای حاج سید حسن خمینی و به همسر و فرزندان آن مرحوم و برادر فرهیخته وشاگردان و علاقمندان شان تسلیت می گوید و از ساحت خداوند رؤف و کریم برای آن فقیه فقید رحمت و رضوان الٰهی و حشر با ائمه اطهار (ع) و برای همه مصیبت دیدگان شکیبائی و پاداش صابران را مسئلت دارد.

مجمع روحانیون مبارز | ۱۴۰۲/۱۲/۵

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876894

برچسب‌ها