جشنواره بسترساز آشتی مردم با فرهنگ و هنر است

نویسنده و کارگردان نمایش «سفر به ماه» با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره باعث ایجاد بستر آشتی مردم با فرهنگ و هنر و ادبیات می‌شود، گفت: گفت: تاثیر جشنواره بر شهرهایی که در آنها برگزار شده بی سابقه بوده و شتاب قابل تاملی به چرخه ی رشد هنری و فرهنگی شهرها داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آرین ناصری مهر با اشاره به اینکه نمایش «سفر به ماه» بر ارزش دوستی است، گفت: اساسا تلاش برای پرورش مهارت های متعدد در خردسالان توسط تسهیلگران، اهمیت ویژه و قابل تاملی دارد و این موضوع در عصر حاضر که بسیاری از خانواده‌ها با چالش تک فرزندی رو به رو هستند، اهمیت آن دوچندان نیز برخوردار است.

او افزود: ضعف این مهارت و چالشهای آن در کودکان امروز من را به فکر تولید این نمایش انداخت.

ناصری مهر در خصوص داستان این نمایش گفت: داستان نمایش داستان پسرکی است که عاشق اختراع کردن است، روزی که هواپیمایش را اختراع می‌کند و آن را روشن می‌کند سفر به ماه آغاز میشود. در نزدیکی ماه ، بنزین هواپیمای او تمام شده و روی ماه سقوط می‌کند. در همان زمان مشکل مشابه‌ی برای یک آدم فضایی رخ می دهد. پسرک و آدم فضایی با یکدیگر، روی کره ماه آشنا می‌شوند و این آغاز دوستی آنهاست...

نویسنده و کارگردان نمایش «سفر به ماه» در خصوص اهمیت اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصتی مناسب برای ترویج و آموزش ارزش‌ها با زبان هنر و نمایش به کودکان و نوجوانان است.

او با اشاره به اینکه دوره کودکی یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی در بحث آموزش است، گفت: در این مقطع سنی او نیاز به الگوسازی دارد و باید الگویی برای آن‌ها تعریف شود تا بتواند مسیر درست زندگی را انتخاب کند و تئاتر در این زمینه اثر زیادی دارد.

جشنواره بسترساز آشتی مردم با فرهنگ و هنر است

ناصری مهر یکی دیگر از ویژگی‌های برگزاری جشنواره را ایجاد بستر آشتی مردم با فرهنگ و هنر و ادبیات به خصوص هنر نمایش عنوان کرد و گفت: تاثیر جشنواره بر شهرهایی که در آنها برگزار شده بی سابقه بوده و شتاب قابل تاملی به چرخه ی رشد هنری و فرهنگی شهرها داده است. در دوره های پیشین متاثر از جشنواره، دانشگاهها و پژوهشگاههای تئاتری پر شدند از کسانی که به دنبال آموختن بیشتر درباره تئاتر بودند که البته چند ده تایی از همین عزیزان دانشجویان من در دانشگاهها بوده اند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =