ازبکستان آماده تعامل دانشگاهی و صنعت با کشور ایران به ویژه استان همدان است

سفیر ازبکستان در ایران گفت: کشور ازبکستان بعد از استقلال در سال ۱۹۹۱، جهش‌های متعددی در حوزه جمعیت و صنعت تجربه کرده است که در راستای همسو کردن این ظرفیت‌ها و توسعه همه جانبه، تعامل با کشورهای منطقه را در صدر اهدافمان قرار داده‌ایم.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، فریدالدین نصریوف روز پنجشنبه در نشست تخصصی روسای دانشگاههای علوم پزشکی همدان و بوعلی با هیات رسمی بخارا_ازبکستان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مشترک علمی، تحقیقاتی و فنی، استان‌های همدان و بخارا تاکید کرد.

سفیر ازبکستان در ایران با بیان اینکه در ازبکستان حمایت از دانشگاه‌های خصوصی و دولتی بسیار است گفت: بر این اساس، ما آماده میزبانی و تقویت تعاملات در حوزه دانشگاهی و صنعت با کشور ایران به ویژه استان همدان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات خوبی در این نشست رد و بدل شد که می‌تواند در راستای معرفی ظرفیت‌های مشترک در ۲ استان و افزایش روابط و تقویت تعاملات مورد استفاده قرار گیرد.

سفیر ازبکستان در ایران یادآور شد: سالانه یک میلیون کودک در ازبکستان متولد می‌شود چراکه بعد از استقلال این کشور، پیشرفت زندگی و افزایش جمعیت در مدت ۳۰ سال با شتاب بالایی دنبال شده و در این راستا به دنبال تحقق اهداف تعالی و توسعه بیشتر هستیم.

نصریوف گفت: در ازبکستان بهترین شرایط برای تحصیل در داخل کشور و در دیگر کشورها فراهم شده و دخترها و پسرها در دیگر کشورها بهترین مراتب و جایگاه تحصیلی را به دست می آورند به ویژه برای دختران، دولت امتیازهای ویژه‌ای از جمله تقبل هزینه تحصیل را منظور کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به آمادگی این دانشگاه در راستای تقویت تعاملات و همکاری در زمینه‌های تخصصی علمی، درمانی و پژوهشی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان از وجود ۵۲۵ هیات علمی و ۱۴ هزار پرسنل و هفت هزار دانشجو برخوردار است.

محمد مهدی مجذوبی افزود: ۱۱ دانشکده و معاونت بین‌الملل، ۶۰ آزمایشگاه و ۲۰ مرکز تحقیقاتی در این مجموعه فعال است و دانشگاه در رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: از اهداف این دانشگاه، بین‌المللی سازی است و در این خصوص در زمینه آموزش، همکاری‌هایی را با دیگر کشورها از جمله عراق آغاز کرده‌ایم و از حدود ۱۰ کشور پذیرش دانشجو داشتیم و برای تبادل استاد هم آمادگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری به تولید ۸۲ محصول دست یافته‌ایم که دستگاه سنگ‌شکن کلیه و مواد غذایی ویژه برخی بیماری‌های از جمله این تولیدات است، همچنین از دیگر ظرفیت‌های این دانشگاه این است که هشت واحد پذیرش بیمار Ipd (گردشگری سلامت) در استان داریم و آماده پذیرش بیمار و ارائه خدمات در همه حوزه‌های سلامت هستیم.

مجذوبی با بیان اینکه هزینه اعمال جراحی، در استان ما ۳۰ تا ۵۰ درصد از برخی کشورهای منطقه کمتر است، گفت: توریسم سلامت یکی از حوزه‌های اثرگذار و مهم در تعاملات مشترک است که می‌تواند محور هم‌افزایی دو استان قرار گیرد.

به گزارش خبرآنلاین همدان، در سفر هیأت رسمی بخارا (ازبکستان) به استان همدان، در زمینه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری و اقتصادی و گردشگری بحث و تبادل نظر با مدیران ارشد استان در دو روز گذشته صورت گرفت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1873335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =