محمد فاضلی کتاب «فراز و فرود ملت‌ها» را رونمایی می‌کند

محمد فاضلی جامعه‌شناس برجسته که همراه با جعفر خیرخواهان مترجم و اقتصادان کتاب مهم و تاثیرگذار «فراز و فرود ملت‌ها» نوشته «منسر اولسون» را ترجمه کرده‌اند، فردا پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ماه طی مراسمی از آن رونمایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «فراز و فرود ملت‌ها» با حضور محمد فاضلی پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ماه از ۱۵ تا ۱۷ در موزه «تصاویر معاصر» و با همکاری انتشارات روزنه ناشر کتاب رونمایی خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.

ترجمه کتاب فراز و فرود ملت‌ها، اثر منسر اولسون، به همه‌ی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران تقدیم شده است. این کتاب درباره‌ی تحلیل گروه‌ها منافع خاص است و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حقیقت‌جو از جمله کسانی هستند که با سیطره‌ی همین گروه‌های منافع خاص مقابله می‌کنند.

در معرفی این کتاب آمده است:چرا “گروه‌های ذینفع” در یک جامعه شکل می‌گیرد؟ آیا انباشت این گروه‌ها می‌تواند به “فراز و فرود ملت‌ها” بینجامد؟ با کدام دستگاه نظری می‌توان آثار و تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آنها را تشریح کرد؟
مَنسِر اولسون در این کتاب با نگاهی میان‌رشته‌ای و تاریخی، چارچوب نظری خود را برای پاسخ‌دهی به این سؤالات ارائه و نشان می‌دهد که گروه‌های منافع خاص با سیطره بر نهادها و حامل‌های قدرت به ویژه دولت، باعث کاهش کارآیی و درآمد کل جوامع می‌شوند. ایده‌های اولسون می‌تواند بینش‌های جدیدی دربارۀ شیوۀ عمل و اقتضائات مقابله با این گروه‌ها در جامعه و اقتصاد ایران در اختیار ما بگذارد.

موزه تصاویر معاصر واقع در خیابان وصال شیرازی- بین کشاورز و ایتالیا- کوچه شیرین بیانی است.

محمد فاضلی کتاب «فراز و فرود ملت‌ها» را رونمایی می‌کند

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =