امروزه حرکت به سمت بهینه سازی و سیستم انرژی پایدار، امری ضروری است

پروژه پژوهشی شرکت گاز استان سمنان، جزو طرح های برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ سیدجواد حقیقت حسینی مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر فوق، گفت: پروژه پژوهشی" افزایش انتقال حرارت با نصب توربولاتور در هیتر ایستگاه تقلیل فشار گاز" در سال 1402 جزو طرح های برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور قرار گرفته که یکی از نتایج شاخص این طرح، کاهش 32 درصدی مصرف گاز هیتر است.

حقیقت حسینی به صورت مختصر به شرح این پروژه پرداخت و افزود: اکثر هیترهای ایستگاه های تقلیل فشار گاز بدلیل هوای اضافی مشعل، ساختار ساده لوله فایرتیوب و عدم قدرت جذب کافی حرارت راندمان حرارتی پایینی دارند و این موارد باعث افزایش مصرف انرژی می شود؛ بنابراین کنترل و بهینه سازی پارامترهای احتراق در مشعل و سپس اصلاح ساختار جریان و انتقال حرارت در فایر تیوب ضروری است.

وی با اشاره به نتایج اندازه گیری شده از دو وضعیت قبل و بعد از نصب توربولاتور روی هیتر، گفت: از دستاوردهای پروژه مذکو، کاهش 53 درصدی هوای اضافه، کاهش 32 درصدی مصرف گاز، افزایش بازده هیتر، هزینه اولیه پایین و بازگشت سرمایه کوتاه می باشد.

حقیقت حسینی به بخشی از برنامه های آتی جهت توسعه طرح اشاره کرد و گفت: تلاش داریم، ساختار مشعل هیترهای ایستگاه تقلیل فشار را با هدف افزایش عملکرد حرارتی هیترها اصلاح کنیم و در راستای تجاری سازی طرح و اجرای آن روی هیترهای دیگر شرکت گاز استان سمنان گام برداریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =