تبلور وحدت ملت ایران در ۲۲ بهمن مشاهده می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یک روزه خود به شهر سمنان و با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در بین مردم شهید پرور سمنان گفت: تبلور وحدت ملت، در ۲۲ بهمن‌است و این روز، روزی است که خودباوری و توانمندی برای سعادتمندی و پیروزی انقلاب اسلامی را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سید احسان خاندوزی اظهار نمود: در نگاه تمدنی و تاریخی، درخت انقلاب اسلامی نیازمند مراقبت و نگهبانی بیش از پیش است.

وی تصریح نمود: ملت ایران اسلامی با استقامت ۴۵ ساله، انقلاب را در منطقه و جهان معرفی کردند و امروز دشمنان می‌هراسند، ایران دست‌ساخته‌های جوانان نخبه خود را صادر کند و در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد.

خاندوزی گفت: جغرافیای سیاسی منطقه بر مدار دستان پرهمت مردم ایران می‌چرخد.

وی بیان کرد: ملت ایران با حضور پرشور در عرصه‌های مختلف، به دشمنان اجازه سوءاستفاده نمی‌دهند.

وی افزود: پس از سال‌ها جنگ تحمیلی و تحریم، کشور دچار مشکلاتی از جمله در مسایل اقتصادی است، اما دولت سیزدهم اهتمام خود را در بهبود امور به‌کار گرفته است، در گذشته تمرکز اقتصاد کشور در فروش نفت بود و دشمنان نیز بر این مساله دست گذاشته بودند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار نمود: محور برنامه هفتم توسعه در پنج سال آینده رفع نقطه ضعف اقتصاد از نفت‌محوری به تولیدمحوری است و این گذار ملت را از مشکلات اقتصادی آسیب‌ناپذیر خواهد کرد.

وی ادامه داد: برخی به اشتباه می‌پندارند پیام سفرهای استانی آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور فقط بازدیدها است، اما هدف اصلی سفرهای رییس جمهور توزیع عادلانه ثروت و توانمندسازی استان‌ها است.

وی یادآور شد: پرداخت مالیات واحدهای صنعتی در محل استقرار و تمرکز حساب بانکی و گردش مالی واحدهای تولیدی در داخل استان‌ها برای توانمندسازی استان‌ها مدنظر قرار گرفت.

به گفته وی، فعالیت درگاه الکترونیکی مجوز کسب و کار برای تسریع و تسهیل‌گری در انجام امور اداری و کاهش ۵۰ درصدی بخشنامه‌های حوزه فعالیت گمرکی و اقتصادی در سال ۱۴۰۲ و پیش‌بینی کاهش بیشتر بخشنامه‌ها از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم برای بهبود شرایط در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد، در مواردی که ۱۲ سال قانون کشور بود، تحول ایجاد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ارزشی کردن تولید در مقابل سایر ارزش‌های اقتصادی. برای بازگرداندن فعالان تولید در داخل و تحریم‌ناپذیری در مسیر خارجی اقدام‌های راهگشایی مورد توجه و در دستور کار آیت‌الله رئیسی رییس جمهور قرار دارد که مورد توجه کشورهای منطقه نیز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال محدودیت مرزهای سیاسی و اقتصادی انقلاب اسلامی ایران هستند، اما اکنون مرزها گشوده شد و آرام آرام تمام منابع به داخل کشور بازمی‌گردد و مسیر حرکت و همکاری با سازمان همکاری های شانگهای و اقتصادهای نوظهور در گروه بریکس اتفاق افتاد تا مکر تحریم ها علیه کشور، تدبیر و علاج شود.

خاندوزی ابراز کرد: بازگشت شیرینی و رونق به سفره‌های مردم در حال رخ دادن و گره ها یک به یک در حال گشایش است.

وزیراقتصاد گفت: بیش از ۱۶۰ واحد راکد صنعتی در استان سمنان در دولت سیزدهم احیا شد که از جمله تلاش‌ها در حوزه اقتصاد است.

وی گفت: ما تلاش کردیم حساب های مالیاتی که در پایتخت بود و متعلق به استان ها بود را به استان ها برگردانیم. و مالیات استان ها خرج خود شهرها و روستاهای استان ها شود. تلاش کردیم در حوزه گردش حساب شرکت های دولتی و آن چیزی که به استان ها مستقر هستند به خود استان ها برگردد.

خاندوزی افزود: اقتصاد مقاومتی در عمل یعنی توانمند کردن مردم و حاکم کردن و ارزش کردن تولید در مقابل خلع های اقتصادی.

وی در پایان لازم به ذکر شد: باید بدانیم در برابر چه دستگاه و ساز و برگی از جنگ اقتصادی ایستاده بودیم و آرام آرام یک به یک گره ها گشوده شده است و مسیر آینده اقتصاد ایران حتما مسیری درخشان تر از گذشته خواهد بود و بلوغ جامعه ای که دو هزار سال در تاریخ پادشاهی که به آن اجازه ندادند تصمیم گیری کند و اجازه ندادند خودکفا دست روی زانوهای خود گذارد و بلند شود امروز ملت ایران نشان دادند در حالی که دیگران انگشت تعجب به دهن گرفته اند و به زبان نمی آوردند و در برخی از جلسات بین المللی به مقامات کشور ما می گویند ما بسیاری از حرف های شما را می خواهیم بزنیم اما اجازه نداریم و ما مثل شما ایرانی ها آزاد نیستیم در محافل بین المللی اظهار نظر نماییم و در دل تحسین می کنیم اما به خاطر وابستگی به بیگانگان جرات اینکه به زبان بیاوریم و بگوییم مثل نماینده ایران به این حرف و تصمیم و رای و قطعنامه واردیم را نداریم؛ این آزادی مرهون روح بلند امام خمینی و شهدای این ملت می باشد و باید قدر دانست

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =