دستورات استاندار چهارمحال و بختیاری برای حل چالش های استان

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران اقتصادی استان در بخش صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و گردشگری با تشکیل کارگروه‌هایی به‌صورت قرارگاهی، چالش‌های هر یک از این بخش‌ها را شناسایی و با استفاده از ظرفیت‌های استان در رفع این چالش‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، غلامعلی حیدری در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تأکید کرد: گردشگری از موضوعات مهم استان است که برای رونق‌بخشی به آن باید کارگروهی در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شود و موانع رونق این بخش را رصد و برای رفع آن راهکارهای موچؤثری تدوین و اجرایی کند.

وی افزود: برای توسعه بخش کشاورزی، دامداری، گلخانه و شیلات چهارمحال و بختیاری کارگروهی به مدیریت سازمان جهادکشاورزی استان تشکیل و برای رفع موانع این بخش به‌صورت جهادی اقدام شود.

حیدری تصریح کرد: کارگروه دیگری برای بخش صنعت، معدن و پتروشیمی چهارمحال و بختیاری تشکیل شود و هر یک از این سه کارگروه به‌صورت هفتگی گزارشی از فعالیت‌های خود را به معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ارائه دهند.

وی یادآور شد: هر یک از این سه کارگروه باید خارج از وظایف ذاتی دستگاهی نسبت به رونق‌بخشی اقتصاد چهارمحال و بختیاری اقدام و از تمامی ظرفیت‌های موجود استان به‌ویژه از منطقه ویژه اقتصادی استان در جذب سرمایه‌گذار استفاده کنند.

رئیس کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حالی‌ که دشمن در تلاش است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را ضعیف نشان دهد اما ما وظیفه داریم برای مقابله با این هجمه‌ها در کنار کار جهادی در خدمت‌رسانی به مردم دستاوردها و موفقیت‌های نظام اسلامی را به نحو مطلوبی اطلاع‌رسانی کنیم.

وی گفت: در ۴۵ سال اخیر برای محرومیت‌زدایی از چهارمحال و بختیاری اقدامات قابل‌توجهی در حوزه شهری، روستایی، زیرساخت‌ها، آب‌رسانی، حوزه سلامت و دیگر بخش‌ها انجام شده است که با وجود تحریم‌ها و تهدیدها جز با کار جهادی کسب این دستاوردها امکان‌پذیر نبود.

حیدری اندازه‌گیری شاخص‌هایی مانند نرخ بیکاری را نیازمند محاسبات دقیق‌تر اعلام و تاکید کرد: خلاهایی در خصوص برآورد نرخ بیکاری در استان وجود دارد که می‌طلبد این نواقص شناسایی و برای اصلاح نرخ بیکاری به مرکز آمار ایران ارائه شود.

وی با الزام فرمانداران شهرستان‌های ۱۲ گانه برای راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا، میوه و تره‌بار افزود: این اقدام برای مهار تورم و کمک به معیشت مردم اقدام مهمی است که باید در تمامی شهرستان‌ها دست‌کم یک بازارچه هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این بازارچه‌ها یک غرفه نیز برای عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی آن شهرستان اختصاص داده شود.

وی تأمین کالاهای اساسی مردم برای شب عید و همچنین ماه مبارک رمضان را از دیگر موضوعات مهم چهارمحال و بختیاری دانست و یادآور شد: باید تمامی کالاهای مصرفی مردم به ویژه اقلام اساسی، گوشت قرمز و مرغ به وفور در بازار عرضه شود.

حیدری اضافه کرد: تبصره ۱۸ نیز از موضوعات مهم است و دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری متقاضیان را با سرعت معرفی و ثبت سامانه کنند و بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1870556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =