ماجرای آزاد کردن زندانی توسط مهدی طارمی که کسی از آن خبر ندارد!

پدر مهدی طارمی در گفتگو با خبرآنلاین درباره شرایط فرزند خود صحبت کرد.

سپهر ستاری: بدون شک مهدی طارمی در چند سال اخیر مهم‌ترین ستاره فوتبال ایران بوده که توانسته با عملکرد درخشانی که داشته نام خودش را در سطح اول فوتبال اروپا مطرح کند. طارمی در رده ملی هم با پیراهن ایران نمایش فوق‌العاده‌ای داشته و گل‌های حساسی را به ثمر رسانده است. او این روزها با تیم ملی در جام ملت‌های آسیا حضور دارد و در تلاش است تا همراه با دیگر ملی‌پوشان حسرت 47 ساله ایران را به پایان برساند و با جام قهرمانی به کشور برگردد.

یکی از کسانی که نقش ویژه‌ای در رشد مهدی طارمی و تبدیل شدن او به یک ستاره ایفا کرده، پدر او علیرضا طارمی است. پدر مهدی طارمی یکی از پیشکسوتان مطرح فوتبال بوشهر است که سابقه کاپیتانی در تیم پاس را هم در کارنامه دارد و سال‌ها در بوشهر بازی کرده و به مربیگری پرداخته است. مهدی طارمی هم فوتبال خود را همراه با پدرش که لقب علیشاه را در بوشهر دارد، سپری کرد.

علیشاه طارمی در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین درباره حضور فرزندش در جام ملت‌های آسیا و اتفاقات مختلف او در تیم ملی صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

از عملکرد مهدی در جام ملت‌ها راضی هستید؟

به نظر من که خوب کار کرده و امیدوارم با قهرمانی برگردد.

خودتان هنوز برای تماشای بازی‌ها به قطر نرفته‌اید؟

نه متاسفانه ما کمی درگیر بودیم و نتوانستیم برویم و ان‌شالله اگر به فینال رسیدند می‌رویم.

بازی‌ها را تنها می‌بینید یا با فامیل جمع می‌شوید؟ حین بازی استرس دارید؟

نه در خانه تماشا می‌کنیم. ما خودمان مربی هستیم و خیلی استرس نداریم و تاثیری نمی‌گذارد.

در بازی با سوریه هم مهدی اخراج شد چه حس و حالی داشتید؟

خب نگران بودیم چون مردم هم ناراحت می‌شوند و ما هم بیشتر از بقیه ناراحت شدیم.

به نظرتان ایران قهرمان می‌شود؟

فوتبال خیلی قابل پیش‌بینی نیست و اتفاقاتی می‌افتد که کسی باور نمی‌کند. با توجه به بازی که مقابل ژاپن انجام دادند امیدواریم که نتیجه خیلی خوبی بگیرند و قهرمان شوند.

ماجرای آزاد کردن زندانی توسط مهدی طارمی که کسی از آن خبر ندارد!

بازیکنان بوشهری هم در جام ملت‌ها عملکرد درخشانی داشتند و در کنار پسر شما، محمد محبی و مهدی قایدی هم گل زدند. موضوعی که نشان داد بوشهر چقدر استعدادهای خوبی دارد ولی در حال حاضر عجیب است که تیمی از این منطقه در لیگ برتر حضور ندارد!

بله متاسفانه اینجا استعدادهای خوبی هست ولی مدیریت کارآمدی نداشتیم. باشگاه‌های بزرگ شهر عملکرد چندان خوبی نداشتند. در رده پایه همیشه بازیکنان خوبی بودند ولی خود باشگاه‌های استان استفاده نمی‌کردند و از بیرون بازیکن می‌آوردند ولی از بازیکنان بااستعداد استفاده نمی‌کردند. این موضوع به فوتبال این شهر خیلی ضربه زد و عامل آن ضعف مدیریتی بود.

مشکلات مالی چطور؟ تاثیرگذار بود؟

اکثر تیم‌ها خب مشکلات مالی دارند ولی اینجا به عنوان پایگاه اقتصادی معروف شده و شرکت‌های ثروتمندی هستند و یکی، دو بار هم حمایت کردند. از ایرانجوان و شاهین حمایت کردند ولی خوب مدیریت نشد و آن‌ها هم پشیمان شدند و تیم‌داری نمی‌کنند. الان فقط پارس جنوبی هست که در لیگ یک تیم‌داری می‌کند. کلا همیشه از بیرون می‌آورند.

این موضوع در آغاز راه روی روند پیشرفت طارمی هم تاثیرگذار بود.

بله دقیقا.

شما خودتان مربی هستید؛ چقدر به مهدی درباره فوتبال و سبک بازی‌اش توصیه می‌کنید؟ کلا چقدر درباره فوتبال صحبت می‌کنید؟

مهدی از بچگی با خودم بود و مربی‌اش بودم از رده پایه تا بزرگسالی با او بودم و مشورت می‌کرد و کارهایش را می‌کردم. الان ولی به جایی رسیده که نیاز ندارد توصیه‌ای کنم یا با او درباره فوتبال صحبت کنم.

یک ویژگی بازی فرزندتان پنالتی گرفتن اوست که واقعا در آن تبحر دارد. این موضوع البته بعضی اوقات باعث می‌شود داوران احساس کنند تمارض کرده و کارت زرد بدهند که در بازی با سوریه هم این اتفاق رخ داد. تا حالا به او نگفتید که مراقب باشد؟

این یک چیز ذاتی است و از 8-9 سالگی همین روش بازی را داشت. وقتی پا به توپ می‌شد، خوب پنالتی می‌گرفت و در وجودش هست و نمی‌توانم بگویم رها کند. می‌گویند او تمارض می‌کند ولی اینطوری نیست و کمتر می‌شود که بخواهد تمارض کند و این روش بازی‌اش است. طوری عمل می‌کند که دفاع مجبور شود روی او خطا کند.

ماجرای آزاد کردن زندانی توسط مهدی طارمی که کسی از آن خبر ندارد!

برای قهرمانی ایران یا آقای گلی مهدی نذر کردید؟

مهدی از وقتی به اروپا رفته خیلی به مردم شهرش کمک کند و اینکه صرفا برای قهرمانی کاری کنیم نه نبوده است. در این چند مثلا به نانوایی بگوییم نان رایگان بدهد یا زندانی که نیاز دارد آزاد کنیم و این کارها را خودش می‌کند.

شما در کادر فنی تیم ملی 7 نفره حضور دارید. آنجا شرایط چطور است؟

قرار است مسابقات قهرمانی کشور در تهران برگزار شود و استان‌ها مشغول تمرینات هستند و فکر کنم 13 تیم شرکت خواهند کرد. اقای رعدی، سرمربی محترم تیم و ما بازی‌ها را از نزدیک می‌بینیم که اگر استعداد خوبی باشد دعوت کنیم.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1869984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =