واکنش به پیامک وزارت کشور درباره انتخابات/ کوثری: خواص به پرسش‌های مردم پاسخ دهند و آنها را امیدوار کنند

محبی‌نیا گفت: میزان مشارکت در انتخابات اهمیت زیادی دارد اما پیامک‌هایی از سوی وزارت کشور ارسال می شود که تبلیغات زودرس خلاف قانون است در حالیکه بین فعالیت و تبلیغات تفاوت گذاشته نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جهانبخش محبی‌نیا، درباره بیانات رهبری در خصوص نقش‌آفرینی خواص در انتخابات اظهار کرد: خواص باید زودتر از این برای انتخابات خیز برمی‌داشتند؛ زیرا بسترسازی برای انتخابات در طی زمان فراهم می‌شود. فرمایش رهبری در خصوص نقش خواص بدون شک در راستای منافع ملی کشور است اما هنوز این نگاه رهبری در نظام دیوانی کشور محقق نیست.

بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: خواص روایت‌ساز بوده و مسیر را مشخص می‌کنند. آن‌ها کلیدواژه‌ها را تعریف کرده و آینده‌نگری می‌کنند. اگر وضع موجود را مطلوب می‌دانند، برای بهبود آن شرایط تلاش کرده و اگر منتقد وضع موجود هستند، راهکار ارائه می‌دهند. خواص امیدآفرین و تابوشکن بوده و نسبت به شرایط کشور و جامعه حساس هستند و برای مشکلات راهکار ارائه می‌کنند.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به اهمیت نقش گفتمان‌ساز و کنشگری خواص برای انتخابات، ادامه داد: رهبر انقلاب چهار مولفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را برای انتخابات برشمرده‌اند و باید تاکنون همه مقدمات و موخرات لازم برای اجرای انتخابات با این چهار مولفه و همچنین فضا برای نقش آفرینی خواص، نخبگان و گروه‌های مرجع فراهم می‌شد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: میزان مشارکت در انتخابات اهمیت زیادی دارد اما پیامک‌هایی از سوی وزارت کشور ارسال می شود که تبلیغات زودرس خلاف قانون است در حالیکه بین فعالیت و تبلیغات تفاوت گذاشته نمی‌شود. تبلیغات زودرس ممنوع است اما فعالیت برای انتخابات ممنوع نیست زیرا همین فعالیت خواص می‌تواند در جذب مشارکت تاثیرگذار باشد؛ بنابراین من معتقدم که باید فرمایش رهبری به صورت جدی از سوی دستگاه‌های مسئول انتخابات دنبال شود.

محبی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: برای بخشی از خواص، زمینه نقش آفرینی در انتخابات فراهم شده است اما برای برخی خواص رنجش ایجاد شده ولی اگر برای همین افراد زمینه فراهم شود، آن‌ها وارد انتخابات شده و می‌توانند درصدی از آرا را به سمت صندوق‌ها هدایت کنند. البته برخی خواص هم هستند که مسیر خود را از جامعه جدا کرده‌اند که این‌ها باید کمی انصاف داشته باشند و خود را شریک دردهای مردم بدانند و به صحنه بیایند. نتیجه عملکرد خواص هم باید این باشد که جامعه به سمت انتخاب افرادی هدایت شود که عملکرد آن‌ها در مجلس شورای اسلامی موجب تعادل بخشی به جامعه و افزایش قدرت و امنیت ملی کشور شود.

واکنش به پیامک وزارت کشور درباره انتخابات/ کوثری: خواص به پرسش‌های مردم پاسخ دهند و آنها را امیدوار کنند

خواص به پرسش‌های مردم پاسخ دهند و آنها را امیدوار کنند

همچنین ایسنا نوشت؛

اسماعیل کوثری، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره اهمیت نقش آفرینی خواص در انتخابات پیش رو با بیان اینکه «فرق خواص با عوام در این است که خواص مدعی هستند و مسئولیت‌هایی نیز بر عهده‌شان است»، اظهار کرد: بر اساس مسئولیت و ادعایی که خواص دارند، باید در جهت توجیه و تشویق کردن مردم جهت مشارکت در انتخابات و همچنین توضیح شرایط کشور به صحنه بیایند و اقداماتی را انجام دهند.

وی گفت: اینکه برخی ادعا کنند ما خواص هستیم اما کاری نکنند و از علم‌شان برای مردم نگویند یا از اتفاقاتی که در ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی افتاده و همچنین وضعیت کشور پیش از پیروزی انقلاب نگویند، مرتکب کم‌کاری شدند و باید پاسخگوی خون شهدا باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: خواص باید به میان مردم بروند و با آنها صحبت کنند و به مردم امیدواری بدهند؛ آنها باید واقعیات را با مردم در میان بگذارند و به آنها بگویند که تا حدودی گرانی هست و تورم نیز وجود دارد اما نباید به گونه‌ای باشد که از صندوق‌های رای کنار بکشیم؛ چراکه رای دادن یک حق برای هر شهروند است و باید افراد اصلح و کسانی که موثر هستند برای مجلس یا مسئولیت‌های دیگر انتخاب شوند.

کوثری با تاکید بر اینکه خواص باید مردم را توجیه کنند، عنوان کرد: مردم پرسش‌هایی دارند و باید به این پرسش‌ها پاسخ داده شود؛ خواصی که مطلع هستند و در گذشته مسئولیت‌هایی داشتند و امروز نیز ممکن است مسئولیت‌هایی بر عهده داشته باشند، باید به این پرسش‌ها پاسخ دهند.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر رهبری درباره اهمیت انتخابات و ضرورت مشارکت در این زمینه گفت: با توجه به اینکه رهبری از ابتدای سال بارها حساسیت انتخابات را برای مردم بازگو کردند و دائما در این زمینه تذکر دادند و یادآوری کردند، آنچه که امروز مطرح است، موضوع جهاد تبیین و ایفای نقش تبیینی توسط خواص است؛ ان‌شاءالله همه کمک کنند که مردم با امیدواری در روز ۱۱ اسفند پای صندوق‌های رای بیایند و بهترین و فرد اصلح را انتخاب کنند تا به دشمن نشان دهیم که همه مردم در صحنه هستند و مشت محکم دیگری بر دهان یاوه گویان و کسانی که می‌خواهند مردم را نا امید کنند، کوبیده شود.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1869484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =