رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ارزیابی من این نیست که انگلیسی ها اقدام به تحویل تاجیک به آمریکا کنند.

 
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین درخصوص اقدامات این کمیسیون برای پیگیری وضعیت تاجیک سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اردن  با توجه به تصمیم انگلیس برای تحویل وی به آمریکا،گفت: همان گونه که مطلع هستید چند سال است آنها این موضوع را مطرح می کنند،وما فکر می کنیم این مساله بیشتر جنگ روانی است.
نصر الله تاجیک، سفیر سابق ایران در اردن درارتباط با پرونده تهیه شده در زمینه کمک به خرید یک دستگاه دوربین دید در شب جهت امور تحقیقی برای یک شرکت خصوصی تحقیقاتی چند سالی است که در انگلیس تحت نظر است.
بروجردی تصریح کرد: البته ارزیابی بنده این نیست که انها این اقدام را انجام بدهند، ولی اگرآقای تاجیک را به آمریکایی ها تحویل دهند، این اقدام به معنای گام دیگری  ازحرکات خصمانه این کشور است.
 رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بابیان اینکه وزارت خارجه اقدامات متعددی انجام داده است، گفت: بهتر است مشروح اقدامات وزارت خارجه را از آقای مهمانپرست جویا شوید.
محمد مهدی شهریاری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس چندی قبل در گفت وگو با خبرآنلاین، با اشاره به اقدامات وزارت خارجه برای پیگیری وضعیت تاجیک،گفت: وزارت خارجه وکیلی را برای امور حقوقی تاجیک استخدام کرده و تا آنجا که می دانم فرآیند رسیدگی به اتهاماتی که به وی زده شده بود به « بیگناهی» وی انجامیده است.
پیش از این اسماعیل کوثری  نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی  با انتقاد از عملکرد دولت انگلستان در قبال پرونده تاجیک گفت: انتقال تاجیک پس از 5 سال حبس از انگلستان به آمریکا به دلایل واهی امری غیر قانونی و غیر منطقی است.
/212 212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    1 1
    در مقابل سفير انگليس به ملت ايران تحويل شود تا در اولين فرصت نسبت به مبادله اقدام نمائيم