یک دادگاه عالی انگلیس با صدور رایی به نفع نصرت الله تاجیک از استرداد او به آمریکا جلوگیری کرد.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: نصرت الله تاجیک، 59 ساله، دیپلمات پیشین ایرانی به تلاش برای تامین سخت‌افزارهای نظامی برای کشورش متهم است. او شش سال قبل هدف یک عملیات‌ آمریکایی در لندن قرار گرفت و به اتهام تلاش برای صدور بدون مجوز تسلیحات دفاعی دید در شب آمریکایی به ایران تحت تعقیب قرار گرفت.
وی که سفیر پیشین ایران در اردن بوده است، در سال 2006 با توطئه ماموران مخفی وزارت امنیت کشور آمریکا دستگیر شد.
بنا بر خبری که ایسنا به نقل از اسکای نیوز منتشر کرده «روند استرداد وی به آمریکا به دلیل نگرانی‌هایی مبنی بر این که اعزام او به آمریکا برای محاکمه می‌تواند به مشکلات دیپلماتیک بیش‌تری در روابط انگلیس و ایران منجر شود و تهدیدی برای کارکنان سفارت انگلیس در ایران باشد، با تاخیر بلند مدت و جنجال برانگیزی روبه‌رو شد.»
لرد الن موزز، قاضی دادگاه استیناف در کنار قاضی همیلتون سویینی حکم به رهایی تاجیک از استرداد داد.
به گزارش خبرآنلاین نصرت الله تاجیک یکی از شهروندان ایرانی و سفیر سابق ایران در اردن است که در چهارم آبان سال 85 در محل تحصیل خود در شهر دورهام انگلیس بازداشت شد. تاجیک پیش از بازنشستگی در سمت‌هایی چون مشاور وزیر، مدیرکل وزارت خارجه و سفیر ایران در اردن حضور داشته است.
بنا بر این گزارش تاجیک اکنون آزاد خواهد شد مگر در صورتی که وزارت کشور یا دولت آمریکا برای ارجاع پرونده به عالی‌ترین دادگاه انگلیس، یعنی دیوان عالی این کشور اقدام کند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پسر ملت IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    51 1
    استقلال دستگاه قضایی را باید از همین انگلیسیهای به اصطلاح خبیث یاد گرفت.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    5 40
    خیلی خوشحال شدم، هر وقت مقاله هاشو میخوندم میگفتم چند نفر میدونن این بنده خدا تو حبس داره اینا رو مینویسه؟ امیدوارم هر چی زودتر رسما آزاد بشه
  • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    45 2
    خوش به حالشون. چه دادگاه های مستقل و غیر وابسته ای دارن. درود بر شرف هر چی قاضی آزاد و بی طرفه!! فکر کنم بیشتر بنویسم اجازه انتشار داده نشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    35 1
    هنوز هم می توان به این سیستم ها امیدوار بود.
  • پیمان عطار IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 46
    اکنون هنگام آنست که وزارت امورخارجه ایران باهمکاری قوه قضاییه و بهره گیری ازوکلای توامندبین المللی بابت شش سال اسارت و اقامت غیرقانونی و بدون رضایت آقای تاجیک به طرفیت دولت انگلسی مطالبه خسارت و ضرروزیان مادی و معنوی نماید.
  • بهروز US ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 38
    سلام .........دوستان نوشتند ..اما کسی نگفت چه کسانی پشت این پرده از دولت چه زحماتی رامتقبل شد تا بشود این به هر حال خسته نباشند همه ومن الله توفیق