رئیس جمهور با اشاره به اقدام دولت انگلیس درخصوص تحریم بانک مرکزی گفت: رفتارمان را متناسب با رفتار انها تنظیم می کنیم. انها می گویند ما نمی خواهیم تجارت کنیم، بسیار خوب، ما هم با شما تجارت نمی کنیم.

به گزارش خبرآنلاین محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در ادامه گفت وگوی با ایرانیان خارج از کشور از طریق شبکه جام جم در پاسخ به پرسشی درباره اقدام اخیر دولت انگلیس در تحریم بانک مرکزی، افزود:رابطه ما قطع نیست منتها مردم ما خاطره خوبی از انگلیس در ذهن ندارند. انگلیس بعد از انقلاب بد عمل کردند، الان هم خیلی بد عمل می کند.
رئیس جمهور حجم مبادلات تجاری بین دو کشور را 500 میلیون دلار دانست و ادامه داد: این رقم در خصوص اروپا 24 میلیارد دلار در حالی که ما 190 میلیارد دلار مبادلات داریم.اصلا کلش قطع شود .
احمدی نژاد با بیان اینکه آنقدر متقاضی برای جنس فروختن و معامله با ایران هست که اینها باید بروند در صف بیاستند، تصریح کرد:ولی حتما کسی که این گونه با ملت ایران رفتار می کند بعدا نباید از ما توقع داشته باشد.
رئیس شورای عالی امنیت ملی، گفت: خیال می کنید ملت با این چیزها ساقط می شود. ملت با این چیزها ساقط نمی شود. خودشان را خراب می کنند. من توصیه می کنیم این نحوه رفتار و ادبیات با ملت ایران را کناربگذارند. خیال نکنند به ملت ایران توهین کند نتیجه می گیرند.
مجری برنامه در ادامه از احمدی نژاد پرسید که با توجبه سرکوب شدید در بحرین و یمن ما نمی خواهیم موضع قاطعانه در این زمینه اتخاذ کنیم که رئیس جمهور از وی پرسید موضع قاطع تر یا فعال تر؟
مجری گفت موضع قاطع تر که احمدی نژاد در پاسخ به وی گفت:یعنی کسی انتظار دارد ما بجنگیم؟
رئیس جمهور با بیان اینکه آیا ایران در معادلات تاثیر گذار نیست؟ افزود: ما موضعمان را صریح بیان کردیم و گفتیم آزادی ، عدالت و حق حاکیمت مال همه ملتها است. اصلاحات هم لازم است اما این را ملتها و دولتها باید با هم تفاهم کنند. کشت و کشتار و دخالت بیگانه هم ممنوع است.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه زیبا ترین موضع را جمهوری اسلامی در قبال تحولات منطقه داشته است، گفت: ما از حق ملتها دفاع می کنیم. البته غربی ها بدنبال این هستند که این تحولات را به نفع خودشان استفاده کنند.ما هم باید تلاش خودمان را بکینم. ولی ما نمی خواهیم این تحولات به نفع ایران مدیریت شود، بلکه می خواهیم به نفع ملتها مدیریت شود.منتها می گویم هر ملتی آزاد باشد چون آزادی آنها در جهت عدالت و کرامت است.
ر ئیس جمهور در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه درباره سوریه هم همین نظر را دارید، اظهار داشت: ما به  سوریه هم گفتیم دولت و ملت با هم تصمیم بگیرند و کسی هم کسی را نکشد. نه انها نظامی ها را بکشند و نه نظامی آنها را بکشند، ما این مساله را بارها اعلام کردیم.
برنامه برای تعامل با کشورهای که در انها انقلاب صورت گرفته دیگر پرسش مجری بود که رئیس جمهور در این خصوص ، اظهار داشت: هنوز در هیچ کشوری که حکومت مستقری شکل نگرفته است ولی اگر هم شکل بگیرند دیپلماسی ایران خیلی فعال است .ما جز رژیم صهیونیستی و امریکا که دولتش مردمش را پای رژیم صهیونیستی فدا می کند، با بقیه ملتها ارتباط داریم.
/212 212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    9 0
    دمش گرم آخر اعتماد به نفس و وقاحت است