ایسنا نوشت:

رئيس سازمان بسيج مستضعفان، ريشه بسيج را ولايت و ميوه‌ي‌آن را بيداري اسلامي دانست.

 سردار نقدي كه در پيش خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران سخن مي‌گفت، با تبريك به مناسبت هفته بسيج جانبازي، ايثار و رشادت بسيجيان به عنوان مخلص‌ترين بندگان خدا را يادآور شد و گفت: اين هفته يادآور شهدايي چون شهيد فهميدها و مرهمت والازاده و ديگر نوجواناني است كه گاهي با دست بردن شناسنامه‌هاي خود در راه شهادت قدم برداشتند.

وي ادامه داد: بسيج عرصه ايثارگري و جانبازي انسان‌هاي والا و با معرفت در جاي‌جاي كشور و همچنين بزرگداشت آن بزرگذاشت ايثار، فداكاري، ايمان و ولايت است.

نقدي با بيان اين‌كه اين هفته را امسال با نام ولايت و بيداري اسلامي نامگذاري مي‌كنند، گفت: ما امسال اين هفته را ولايت و بيداري اسلامي ناميديم، چرا كه بسيج ريشه‌اش ولايت و ميوه‌ي امروزش بيداري اسلامي است. در بسيج هوشمندترين انسان‌ها حضور دارند كه به درستي تشخيص دادند هدايت جامعه‌شان را به دست چه كسي نسپارند.

وي ادامه داد: بسيجيان باهوش‌ترين و با استعدادترين انسان‌هاي روزگارند كه براي رهبري خود با تقواترين، فداكارترين و خداشناس‌ترين انسان‌ را انتخاب كرده‌اند.

وي با تاكيد بر اين‌كه ريشه بسيج، ولايت، كربلا و عاشورا است و بسيج درس فداكاري ايثار و جانفشاني را در مكتب حسين بن علي(ع) آموخته و ميوه‌ي شيرين امروزش بيداري اسلامي است، تصريح كرد: شايد برخي بگويند كه انقلابمان را در درون مرزهايمان محدود كنيم، چه فايده دارد كه براي ديگران كاري انجام دهيم، اما ما كار داريم، انسانيت ما اقتضا مي‌كند كه با به درد آمدن هر يك از اعضاي جامعه بشري، دل ما به درد آيد وحركت كنيم.

وي ادامه داد: تا زماني كه مستكبران هستند و غده‌ي سرطاني اسرائيل در منطقه حضور دارد، اين منطقه روي آرامش را نخواهد ديد و تا زماني كه رژيم مستبد و ظالم امريكا در دنيا حاكم است، امنيت ما كامل نمي‌شود.

نقدي با اشاره به اقدامات ضدانساني آمريكا و كشورهاي غربي در آموزش به تروريست‌ها براي انجام اقدامات تروريستي در ايران و ساير كشورها گفت: آنها به تروريست‌ها امان مي‌دهند تا كشور ما را ناامن كنند و به آنها آموزش مي‌دهند تا عمليات تروريستي را نه در اينجا، بلكه در مكان‌هايي كه ايرانيان در آن تردد دارند مثل كربلا و نجف انجام دهند.

وي افزود: آنها به تروريست‌ها آموزش مي دهند تا مرزهاي ما را در شمال غرب كشور ناامن كنند و به امثال ريگي بمب مي‌دهند تا شهرها را ناامن كنند. به جرم برگزاري اجتماعات انساني و قرائت دعاي كميل و ندبه جمع بي‌گناهي را تكه و پاره كنند تا زماني كه آمريكايي هست كه اين چنين با قساوت رفتار مي‌كند امنيت ما كامل نمي‌شود.

نقدي ادامه داد: معلوم است كه با اين مسائل ما نمي توانيم به جايگاه مان در اقتصاد برسيم، حتما بايد حركت‌هاي مردمي ما و امت اسلامي تداوم يابد تا از شر اين تروريسم جنايتكار خلاص شويم و به جامعه‌ي مطلوب برسيم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفان با اشاره به اين‌كه برخي اينطور القا مي‌كنند كه بيداري اسلامي وجود ندارد و حركت ايجاد شده در منطقه حركتي تصنعي با مديريت استكبار و غرب است، گفت: حوادثي كه اتفاق افتاده نشان مي‌دهد كه بيداري حقيقتي انكار ناپذير است و عمق مردمي و مكتبي دارد و ريشه در قرآن و الهامات انقلاب اسلامي دارد و شكست ناپذير است و حقيقتش هر روز آشكارتر مي‌شود.

وي ادامه داد: اگر به كشورهايي چون مصر، يمن، ليبي و ... و شعارهاي آنان نگاه كنيم، مي‌بينيم كه در همه‌ي آنها شعارها اسلامي و علاقه‌ به اسلام وجود دارد و همانطور كه انقلاب اسلامي در 22 بهمن به بار نشست اين انقلاب‌ها نيز يكي پس از ديگري به بار مي‌نشينند.

وي تصريح كرد: ملت ايران، ملتي كه ثابت كرد مي‌تواند مستقل از ابرقدرت‌ها و بلكه در جبهه رويارويي با آنها بايستد و يك زندگي تعالي بخش را سامان دهد توانست در علم، فناوري، فرهنگ، صنعت و اقتصاد پيشرفت كند و اين مسئله را ملت بسيجي ما به همه دنيا نشان داد و امروز دنيا با همين الگو بيدار شد.

نقدي ادامه داد: اين فهميده‌ها بودند كه با دستان خالي مقابل تانك‌ها ايستاند و به جوانان غزه و لبنان نيز اين درس را آموختند و بعد آن تمام جوانان جهان غرب و اسلام آن را آموختند، بنابراين اگر امروز بگوييم اين بيداري ميوه بسيج است، حرفي گزافي نيست و بايد اين راه را تا به آخر ادامه داد.

وي ادامه داد: امروز علاوه بر نعمت شهادت و جهاد في سبيل الله نعمت‌هاي بي‌شمار پروردگار به سبب اين ايستادگي نصيب حال ما شده است. مقاومت 32 ساله‌ي ملت ايران و مقاومت بسيجيان هر روز بركت بيشتري را براي ما در علم، فناوري، سازندگي، بهداشت، رفاه اجتماعي، عمران و آبادي، سياست، نفوذ در عرصه بين‌المللي و محبوبيت در ميان ساير ملت‌ها به ارمغان آورده است، چرا بايد اين راه را كنار بگذاريم؟

/212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =