پر چهره‌ترین روز خانه هنرمندان چه روزی است؟

جمعه ۲۹ دی، متراکم‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز برنامه‌ای خانه هنرمندان ایران در سال ۱۴۰۲ بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تماشاخانه استاد عزت‌الله انتظامی جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ میزبان نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی نقش نقره‌ای خیال بود.

همچنین نمایش «حیات بوستان ژوراسیک» به کارگردانی پرستو گلستانی و نمایش «اتاق خاکستری» به کارگردانی مهدی نعمتی به ترتیب ساعت‌های ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تماشاخانه استاد عزت‌الله انتظامی روی صحنه رفتند.

نمایش «بازگشت به الموت» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین ابراهیمی و بازیگری سینا صفری که اثر برگزیده دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی بود، در طبقه همکف خانه هنرمندان ایران اجرا شد.

گالری‌های استاد مرتضی ممیز، استاد سیدهادی میرمیران، استاد غلامحسین نامی، بهار، تابستان، پاییز، زمستان و همچنین گالری محیطی خانه هنرمندان ایران که در ضلع جنوب غربی بوستان هنرمندان واقع است، میزبان چهارمین نمایشگاه «سازخانه» در شاخه‌های سازهای ایرانی، کلاسیک و ابداعی بود که به همت خانه موسیقی ایران و کانون سازندگان ساز برگزار شد.

نخستین نشست ادبی «عصر آدینه» نیز با حضور سعید بیابانکی، بابک نبی، عبدالجبار کاکایی، محمدرضا چراغعلی و مهدی خاکی فیروز در سالن استاد غلامحسین امیرخانی برگزار شد. در این نشست علاوه بر معرفی کتاب‌ و بررسی و تحلیل مسائل روز و رویدادهای ادبی، حاضران در جلسه به شعرخوانی پرداختند و اشعار آنها توسط مهمانان نقد و تحلیل شد.

آیین پایانی دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران نیز توسط کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در سالن استاد فریدون ناصری برگزار شد.

همچنین سالن استاد جلیل شهناز در این روز میزبان کنسرت گروه «کاریز» بود که به اجرای آلبوم موسیقی «جولان» در دو نوبت اختصاص داشت.

245245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =