دوبله فصل جدید کارتون محبوب دهه هفتاد/ «فوتبالیستها» به شبکه خانگی می‌آید!

فیلم نیوزنوشت:«فوتبالیستها»، یکی از محبوب‌ترین و خاطره‌انگیزترین کارتون‌های تلویزیون است که هنوز هم تک‌تک شخصیت‌هایش را به خاطر داریم و موقعیت‌های گلی که مجبور بودیم یک هفته به خاطرش صبر کنیم از ذهنمان بیرون نرفته است. حالا قرار است فصل جدید این کارتون محبوب، برای انتشار در یکی از پلتفرم‌ها آماده شود.

مهسا عرفانی، مدیر دوبلاژ «فوتبالیست‌ها» توضیح داده که «فوتبالیست‌ها»‌ی جدید را برای یکی از پلتفرم‌ها کار می‌کنند و هنوز نمی‌دانند بازخوردهای پخش آن به چه صورت خواهد بود.
سریالی که درحال دوبله است به احتمال زیاد، فصل دوم «کاپیتان سوباسا» است که فصل اول آن سال ۲۰۱۸ ساخته شده و نسخه زیرنویس فارسی آن اکنون به صورت هفتگی در پلتفرم فیلیمو منتشر می‌شود. فصل دوم این سریال در سال ۲۰۲۳ تولید شده و به نمایش درآمده است.

تاریخچه فوتبالیست‌هایی که ما از آن خاطره داریم، ریشه در مجموعه مانگا ژاپنی به طراحی نوریاکی ناگایی دارد که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ توسط شوگاکوکان در مجله کروکرو کمیک در ژاپن منتشر می‌شد. بر اساس این مانگا، یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۲۶ قسمتی توسط استودیو پیرو به سال‌های ۱۹۸۶–۱۹۸۷ تولید شد. این مجموعه در ژاپن نتوانست بینندگان زیادی را جلب کند و پس از ۳۷۱ قسمت، پخش آن در ژاپن متوقف شد.

سری اول «فوتبالیست‌ها» که دهه هفتاد در ایران روی آنتن رفت، داستان پسری به نام کاکرو بود که به تیم «شاهین» می‌پیوست که یکی از تیم‌های تراز اول مدارس ژاپن است. در سری دوم «فوتبالیست‌ها» با شخصیتی به اسم سوباسا روبه‌رو بودیم؛ فوتبالیستی که به مدرسه فوتبالی وارد می‌شد که تیم ضعیفی داشت و رفته رفته به قوی‌ترین تیم مدارس ژاپن تبدیل می‌شد.

در آن دوره بیش از ۸۰ میلیون نسخه از کارتون «فوتبالیست‌ها» در سرتاسر جهان به فروش رسید و به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کرد و این شهرت باعث شد که تولید آن کماکان ادامه پیدا کند.

با توجه به اینکه فصل جدید فوتبالیست‌ها به جای زیرنویس فارسی به صورت دوبله منتشر خواهد شد احتمالا استقبال از آن بالاتر خواهد رفت. باید دید سری جدید آن به کدام پلتفرم خواهد رسید.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1853878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =