صادرات۲۷۰ میلیون دلاری کالا از شهرکهای صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۷۰میلیون دلار کالا توسط واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی استان صادرات انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین با اعلام این مطلب اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه‌های حمایتی مانند ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی داشته و شرکتهای مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند می‌توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل کنند.

او افزود: میلگرد و شمش، پودر شوینده، اکسید مولیبدن، رزین الکید، سرامیک، سیلیکات سدیم عمده اقلام صادراتی بوده است.

صفاری گفت: عمده خریداران کالاهای ایرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، امارات، پاکستان، روسیه،ترکیه و... می‌باشند که از مهم‌ترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به شمار می‌روند.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان تصریح کرد: مطالعه بازارهای هدف بصورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره‌برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت یارانه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آن‌ها با بازارهای بین‌المللی، مشاوره در زمینه بازاریابی و عارضه‌یابی برای تقویت و با هدف صادرات به صنایع مستقر در شهرکهای صنعتی از جمله برنامه‌های حمایتی است که در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی قرار دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1853607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =