۸ موضوعی که در رسانه‌های صهیونیستی سانسور می‌شود

مهر نوشت: یک پایگاه خبری آمریکایی سانسور نظامی اعمال شده بر رسانه‌های صهیونیستی و خارجی در سرزمین‌های اشغالی را بی‌سابقه توصیف کرد و ۸ مورد از موضوعات ممنوعه در محتواهای خبری عبری را برشمرد.

پایگاه آمریکایی اینترسپت اعلام کرد که نهاد سانسور نظامی رژیم صهیونیستی دستورهای لازم الاجرایی را بری سانسور پوشش رسانه‌ای اخبار جنگ غزه ارائه کرده که به موجب آن رسانه‌های خبری از پرداختن به ۸ موضوع مختلف بدون بررسی محتوای آن توسط این نهاد، منع شده‌اند.

این پایگاه خبری در گزارش اختصاصی خود می‌نویسد که سندی را به دست آورده که از سوی رئیس بخش سانسور نظامی ارتش تهیه شده و موضوعات ممنوعه برای پوشش رسانه‌ای را در ۸ مجموعه برشمرده است.

این گزارش تاکید می‌کند که سند مذکور گرچه تاریخ مشخصی ندارد، اما در عنوان آن چنین آمده است: «دستورهای رئیس نظارت بر رسانه‌های اسرائیلی در عملیات شمشیرهای آهنین» این سند به امضای ژنرال «کوبی مندلبلیت» رئیس بخش سانسور و نظارت در ارتش اسرائیل رسیده است. شمشیرهای آهنین نام صهیونیست‌ها بر جنگی است که تل‌آویو بعد از طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر آغاز کرده است.

این سند موضوعات ممنوعه در انتشار اخبار مربوط به جنگ غزه را در موارد زیر برمی‌شمارد:

اول: پرداختن به موضوع اسرا و ارایه جزییات شخصی یا هرگونه اطلاعاتی در خصوص نحوه اسارت یا اوضاع درمانی آنها یا مواضع رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکرات برای آزادسازی اسرا.

دوم: ارائه جزییات عملیات نظامی و مواضع نیروها و مناطق تجمع آنها و خطوط عملیاتی نظامیان ارتش اسرائیل و ممانعت از انتشار هر نوع تصاویر یا فیلم‌های ویدیویی که می‌تواند منجر به ارایه اطلاعاتی در خصوص نظامیان صهیونیست شود.

سوم: انتشار هر نوع تصویر یا گزارش از سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل.

چهارم: ارایه هر نوع اطلاعات جاسوسی در خصوص توانمندی‌های گروه‌های مقاومت یا انگیزه‌های آنها و جزییات مربوط به سامانه‌های تسلیحاتی مورد استفاده ارتش یا سلاح‌هایی که به دست نیروهای دشمن افتاده است.

پنجم: انتشار اخبار در خصوص حملات موشکی گروه‌های مقاومت و تخریب زیرساخت‌های حیاتی در سرزمین‌های اشغالی نظیر ایستگاه‌های تولید انرژی و تاسیسات آب و گاز و مراکز حمل و نقل و پایگاه‌های نظامی و کارخانه‌ها و دیگر مناطق حساس.

ششم: حملات الکترونیکی صورت گرفته ضد سامانه‌های امنیتی اسرائیل یا اخبار مربوط به حمله‌های سایبری تل‌آویو ضد دیگران.

هفتم: انتشار هرگونه اخبار در خصوص بازدید مسوولان رژیم صهیونیستی از مناطق جنگی در زمان حضور آنها.

هشتم: انتشار اخبار مربوط به کابینه جنگی اسرائیل یا بیان اطلاعاتی در خصوص مذاکرات مطرح شده در این نشست‌ها.

اینترسپت همچنین به نقل از یک کارشناس صهیونیست می‌نویسد که تاکنون دستورالعملی با این شدت و حدت از سوی شورای نظارت نظامی بر رسانه‌ها صادر نشده بود.

«جای لوری» پژوهشگر صهیونیست نیز به اینترسپت اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه بیش از ۶۵۰۰ محتوای خبری مورد سانسور کلی یا جزیی قرار گرفته است که این رقم ۴ برابر بیشتر از شرایط قبل از جنگ است.

لوری می‌گوید که حتی خبرنگاران خارجی نیز می‌دانند که مجبور به اجرای این بخشنامه هستند و اساساً این بخشنامه به زبان انگلیسی منتشر شده تا آنها را مخاطب قرار دهد. رسانه‌های خبری می‌دانند تهیه محتوا در خصوص برخی از موضوعات نیازمند مجوز سیستم سانسور رژیم صهیونیستی است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1852845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =