رئیس جمهور به نایب رئیس مجلس قول داده است که امسال لایحه بودجه 91 را به موقع به مجلس بفرستد.

به گزارش خبرآنلاين، بر اساس آيين نامه داخلي مجلس و قانون برنامه پنجم، دولت بايد تا 15 آذرماه لايحه بودجه سنواتي را به مجلس ارائه دهد.حدود 20 روز ديگر از مهلت امسال دولت باقيمانده و نمايندگان نگرانند که همچون شش سال گذشته اين لايحه با تاخير چندماهه به مجلس ارائه شود. اين در حالي است که نمايندگان در ماه​هاي پاياني امسال درگير مسائل انتخابات مي​شوند و فرص رسيدگي دقيق به اين لايحه را نخواهند داشت.
ظهر امروز مصطفي کواکبيان نماينده سمنان در تذکري با بيان اينکه سفرهاي استاني مستحب است، اما انجام وظيفه قانوني بر دولت واجب است، اظهار داشت: دولت بايد به وظايف واجب خود بپردازد. دولت مکلف است تا قبل از 15 آذر لايحه بودجه را به مجلس بفرستد. اميدوارم امسال مثل سال گذشته شاهد تخلف دولت نباشيم.
شهاب​الدين صدر نايب رئيس مجلس که در غياب لاريجاني رياست جلسه امروز را بر عهده داشت، با بيان اينکه هيات رئيسه از مدت​ها پيش به اين موضوع پرداخته است، گفت: بنده از سوي هيات رئيسه مکلف به رسيدگي به اين موضوع شده​ام. تا کنون دو نامه به فاصله يک ماه براي آقاي احمدي​نژاد فرستاده​ايم و يادآوري کرده​ايم که اين لايحه را در موعد مقرر به مجلس بفرستند.
وي با بيان اينکه احمدي​نژاد هم به ميرتاج​الديني معاون پارلماني دولت دستور پيگيري اين کار را داده است، افزود: در ديداري که با رئيس​جمهور داشتم، ايشان به بنده قول دادند که لايحه بودجه را تا 15 آذر به مجلس بياورند. اميدواريم که به وعده|​شان عمل کنند.
/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    10 0
    نه خیالتان راحت باشدامسال هم مثل پارسال سر وقت به مجلس میرسد ماشاا...
    • بدون نام KW ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
      1 1
      مثل پارسال و پنج شش سال قبل
  • رضایی IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    1 0
    پاستور هم به بهارستان نامه داد که دو زار بده آش به همین خیال باش
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    1 0
    بابا جان بد گمانی خوب نیست