روز گذشته و با حضور رئیس‌جمهور، وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان، زنگ آغاز طرح آموزش طناب‌زنی در مدارس و دومین دوره طرح سباح نواخته شد.

مراسم افتتاحیه نخستین دوره طرح آموزش طناب‌زنی (طناورز) و دومین دوره طرح سباح با حضور رئیس‌جمهور، وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان در سالن قهرمانی شنای مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. نخستین دوره آموزش طناب‌زنی (طناورز) ویژه دانش‌آموزان سال چهارم ابتدایی و دومین دوره طرح سباح (آموزش شنا) ویژه دانش‌آموزان سوم ابتدایی برگزار می‌شود.
در این مراسم حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه امروز شاهد آغاز طرح سباح برای دومین سال و اولین دوره طناورز هستیم، گفت:« ورزش در آموزش وپرورش، ریشه و اساس ورزش همگانی و قهرمانی کشور است که با قدرت در حال انجام است.»
وی با اعلام اینکه تعداد معلمان ورزش هم‌اکنون از 12 هزار نفر به 27 هزار نفر رسیده است، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که این تعداد به 60 هزار نفر برسد.
حاجی‌بابایی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ساخت یک هزار و 850 سالن ورزشی گفت:« براساس مصوبات دور سوم سفرهای استانی هیات دولت، 400 استخر شنا برای دانش‌آموزان ساخته خواهد شد که هم اینک ساخت 250 مورد آن آغاز شده است.»

وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد:« جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در مسابقات 10 رشته ورزشی دانش‌آموزی بین 11 کشور جهان صاحب 8 رتبه برتر شد و امسال نیز برای اولین بار لیگ‌های دانش‌آموزی در دو رشته فوتسال و والیبال را برگزار می‌کند.»

وی با اعلام اینکه سال گذشته بیش از 90 درصد دانش‌آموزان سال سوم ابتدایی تحت آموزش شنا قرار گرفتند گفت:« امسال طرح طناورز برای دانش‌آموزان سال چهارم ابتدایی با شرکت یک میلیون و 200 هزار دانش‌‌آموز اجرایی می‌شود.»
وزیر آموزش و پرورش در پایان با درخواست افزایش اعتبارات احداث سالن‌های ورزشی و شنا در سال آینده از رئیس‌جمهور برای رقم زدن افتخاری بی‌نظیر در این عرصه بعنوان یادگاری از دولت دهم به سخنان خود خاتمه داد.
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    1 0
    بخدا قسم این طرح دولت در بین شعارها وطرحهایی که در طول چند سال ریاست جمهوری داده شده برای اولین بار اجرا خواهد شد(باور کن، اینم باور نمیکنی؟؟)