طرح جامع رسانه‌های همگانی صبح روز یکشنبه به صحن علنی مجلس هشتم آمد و رفت.

به گزارش خبرآنلاین، هدف از ارائه طرح جامع رسانه‌های همگانی که غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی از طراحان آن است، سامان‌دهی به قوانین رسانه‌ای و یکسان‌سازی برخی قوانین میان رسانه‌های مکتوب و الکترونیک عنوان شده است.

طراحان، قانون مطبوعات مصوب سال 64 را قانون پر وصله‌پینه‌ خطاب کرده و بر اصلاح کلی آن تاکید داشته و اعلام کردند در ترکیب هیئت منصفه مطبوعات و هیئت نظارت بر مطبوعات نیز اصلاحاتی اعمال کرده‌اند، به گونه‌ای که نماینده رسانه‌ها و مجلس در این هیئت از یک نفر به دو نفر افزایش یافته و این هیئت در تمام استان‌ها تشکیل شود و محدود به پایتخت نباشد.
جمشید انصاری نماینده زنجان از مخالفان فوریت این طرح بود و با بیان اینکه این کار باید با کار کارشناسی بیشتر و در شرایط عادی انجام شود، افزود: «اینکه در آستانه انتخابات و در شرایط داخلی و بین‌المللی کنونی بخواهیم چنین طرحی را تصویب کنیم، رسانه‌ها را دچار تشویش می‌کند و نوعی محدودیت به آنها تعمیم می‌دهد که به صلاح نیست.»
اما علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری با اشاره به امضای علی مطهری ذیل این طرح گفت او به عنوان نماینده مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات، ضرورت ارائه چنین طرحی را تشخیص داده، چرا که قوانین موجود نقص‌هایی دارند. از آنجا که تدوین طرح جامع رسانه‌های همگانی از نکات مغفول قانون برنامه چهارم است که به برنامه پنجم نیز تسری یافته است، خواستار اعتماد به تدوین‌گران این طرح و رای به آن شد.
پس از این مذاکرات، نمایندگان با یک فوریت طرح جامع رسانه‌های همگانی مخالفت کرده و آن را در دستور کار عادی خود قرار دادند که بعید به نظر می‌رسد به عمر مجلس هشتم قد دهد.
5829
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =