صدر: در پی انتخاباتی پر شور هستیم /بادامچیان: به دنبال لیست جامع هستیم /متکی: درباره شکل‌گیری یک مجلس پاسخگو دغدغه‌های جدی داریم

مهر نوشت: سخنگوی شورای وحدت گفت: ما می‌خواهیم مجلسی شکل بگیرد که دارای طرح و برنامه واقعی برای مردم و نظام باشد تا دولت نیز در فضای مناسب، کارها را پیش ببرد.

اسدالله بادامچیان، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در دومین نشست مشترک دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی و رؤسای کمیته‌های شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: قرائن نشان می‌دهد که انتخابات پر ماجرایی در پیش داریم، هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ شعارها و برنامه‌ها و رویکردهایی که مطرح می‌شوند.

بادامچیان با بیان اینکه بیانیه «گام دوم» مسیر و جهت‌گیری‌های کلان کشور را ترسیم کرده است افزود: نماینده مجلس آینده و کاندیداهایی که در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند باید مشخص کنند چه برنامه و ایده‌ای برای تحول و تکامل نظام جمهوری اسلامی دارند و در راستای تحقق مطالبات مردم چه نگاه جدیدی دارند.

سکوت معنادار قالیباف درباره لایحه عفاف و حجاب/ پایداری ها دنبال حذف رئیس مجلس از سرلیستی هستند؟

اصولگرایان استارت رسمی انتخابات مجلس را زدند+ جزئیات

عضو هیأت عالی شورای وحدت گفت: علاوه بر برنامه محوری، ما در انتخابات به دنبال معرفی فهرستی جامع و مانع هستیم و از هرگونه تفرقه در جریان انقلابی و ارزشی جلوگیری خواهیم کرد.

بیادی: اخلاق انتخاباتی اقتضا می‌کند به دنبال رقابت سالم باشیم

در ادامه نشست «حسن بیادی» دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی پرهیز از افراط در رقابت‌های سیاسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اخلاق سیاسی و اخلاق انتخاباتی اقتضا می‌کند که به دنبال رقابت سالم باشیم و در عین رقابت‌ها، رفاقت‌های خود را فراموش نکنیم و این، یک اصل کلی در شورای وحدت است.

بیادی افزود: اولین قصد شورای وحدت در بحث انتخابات مشارکت بالای مردم حضور اقشار مختلف در پای صندوق‌های رأی است و این دقیقاً منطبق بر خواست مقام معظم رهبری است که از ابتدای امسال بر مشارکت بالای عمومی در انتخابات تاکید داشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت تهران در ادامه گفت: شهر تهران دارای مشکلات و پیچیدگی‌های بسیار زیادی است و مردم واقعاً مطالبات جدی در همه حوزه‌ها در این کلان شهر دارند؛ ما معتقدیم با شایسته‌سالاری در مجلس می‌توان بخش عمده‌ای از این مسائل را پیگیری و حل و فصل کرد.

بیادی ادامه داد: از طریق جبهه‌هایی که ذیل شورای وحدت فعالیت می‌کنند، ما به دنبال معرفی بهترین نامزدها به مردم هستیم و بدون پیش‌داوری یا سیاسی‌کاری رزومه‌های نامزدها را بررسی می‌کنیم و شایسته‌ها و افراد صلاحیت‌دار را پیش روی انتخاب مردم در شهر تهران قرار خواهیم داد.

صدر: در پی انتخاباتی پر شور هستیم

در ادامه این جلسه «شهاب‌الدین صدر» عضو هیأت عالی شورای وحدت نیز با بیان اینکه احزاب، اقشار و روحانیت سه بال عمده شورای وحدت هستند گفت: در بحث انتخابات، همانگونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند، ما در پی انتخاباتی پُر شور هستیم و چهار اصل رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت برای ما از اهمیت شایان توجهی برخوردار است.

صدر تصریح کرد: اگر رقبای ما در انتخابات حضور جدی دارند، ما نیز باید فعالیت‌های خود را هدفمندتر و جدی‌تر پیش ببریم و این، یک مسابقه سیاسی پیچیده و دشوار است؛ در شورای وحدت عزم ما برای برنامه‌ریزی و گفتمان‌سازی جدی است و عزم راسخ داریم که باید در این رویداد بزرگ سیاسی یک حضور منضبط و معطوف به موفقیت داشته باشیم.

متکی: نسبت به شکل‌گیری یک مجلس پاسخگو دغدغه‌های جدی داریم

«منوچهر متکی» سخنگو و دبیر اجرایی شورای وحدت نیز اظهار کرد: شورای وحدت یک جریان و مجموعه انقلابی، مردمی، بی حاشیه و دلسوز است که در پی وحدت آفرینی در جریان ولایی و ارزشی است؛ جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک فراتشکیلات انقلابی و دینی، هدایت‌گر این جریان است.

متکی با اشاره به اهمیت این نشست افزود: هر چقدر تحرک ما در تهران سازمان یافته‌تر و جدی‌تر باشد موجب امیدبخشی در استان‌ها خواهد بود و آنها را نیز فعال و پرانگیزه خواهد ساخت. دبیر اجرایی شورای وحدت ادامه داد: ما در شورای وحدت نسبت به شکل‌گیری یک مجلس پاسخگو دغدغه‌های جدی داریم.

سخنگوی شورای وحدت گفت: ما می‌خواهیم مجلسی شکل بگیرد که دارای طرح و برنامه واقعی برای مردم و نظام باشد تا دولت نیز در فضای مناسب، کارها را پیش ببرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1845177

برچسب‌ها