میزبانی عطاالله مهاجرانی و مسجدجامعی از آیت‌الله هاشمی/ سخنرانی سیدمحمد خاتمی در دیدار مسئولان نظام با رهبری

در خاطرات آیت الله هاشمی در تاریخ ۱۲ آذر سال ۷۹ آمده است: برای مراسم افطار به مسئولان نظام، به دفتر رهبری رفتیم. آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، صحبت‌ کوتاهی‌ کرد. رهبری صحبت مفصلی داشتند و در لفافه به مدعیان مردم‌سالاری تاختند و مردم‌سالاری دینی را به‌گونه‌ای معنا کردند که شباهتی به مردم‌سالاری غربی ندارد.

هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات روز دوازدهم آذر ۱۳۷۹ از حضور در کانون پرورش فکری کودکان نوشته‌ است. همچنین مراسم افطاری در دفتر رهبری برگزار شده که یکی از موضوعات سخنرانی بحث مردم‌سالاری دینی بوده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

محسن هاشمی و مرعشی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ می شوند؟ /پیش بینی رسانه اصولگرا از ورود حزب کارگزاران به انتخابات مجلس

ردپای جرج بوش در خاطرات آیت الله هاشمی /مهدی سحری نخورد؛ برای‌کم‌کردن چاقی/فاطی به خاطر ضعف مفرط، نمی‌تواند روزه بگیرد

پیشاز ظهر، مجمع [تشخیص‌مصلحت‌نظام]، جلسه داشت. سیاست‌های‌ کلی مشارکت مردمی در امور کشور، در دستور بود. کلیات یک بند تصویب شد. عصر برای افتتاح هشتمین دوره نمایشگاه [بین‌المللی] قرآن [کریم]، به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفتم. از بخش‌های مختلف بازدید کردیم. سپس در جمع حضار، خیرمقدم دکتر [عطاءالله] مهاجرانی، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] و گزارش آقای [احمد] مسجدجامعی، [معاون فرهنگی وزیر ارشاد] را شنیدیم. تعداد ۳۰ شخصیت خارجی از ۱۵ کشور هم شرکت‌کرده‌اند. سخنرانی‌کوتاهی در مورد اهمیت و جامعیت قرآن و اثر نمایشگاه نمودم.

برای مراسم افطار به مسئولان نظام، به دفتر رهبری رفتیم. آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، صحبت‌ کوتاهی‌ کرد. رهبری صحبت مفصلی داشتند و در لفافه به مدعیان مردم‌سالاری تاختند و مردم‌سالاری دینی را به‌گونه‌ای معنا کردند که شباهتی به مردم‌سالاری غربی ندارد. بعد از افطار به دفترم رفتم و تا ساعت هفت، کارها را انجام دادم و به منزل آمدم.

عراق، امروز صدور نفت خود را قطع کرده؛ برای گرفتن امتیاز از سازمان ملل و با اعلان آمریکا، انگلیس، عربستان و کویت، مبنی برجایگزین نفت عراق، از بالارفتن قیمت نفت جلوگیری شده است. دادگاه عالی آمریکا که قرار بود، امروز به بحران انتخابات پایان دهد، رأی خود را تا وقت نامعلومی تأخیر انداخت.

مجمع عمومی سازمان ملل، چهار قطع‌نامه به نفع فلسطینی‌ها و علیه اسرائیل تصویب‌ کرد. آمریکا و اسرائیل مخالف بودند؛ به خاطر اینکه حق وتو در مجمع نیست، آمریکایی‌ها نمی‌توانند اعمال قدرت کنند. بسیاری از علمای اهل سنت، در مصر و عربستان و پاکستان و اندونزی، فتوای تحریم کالاهای آمریکا و اسرائیل را صادر کرده‌اند.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =