ایسنا نوشت:<BR>

 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی   در افتتاحیه یادواره شهدای روحانی استان‌های خراسان افزود: باید حواسمان را جمع کنیم، زیرا زمان عجیبی است و بیداری اسلامی متاثر از نظام اسلامی است.
آیت‌الله عباس واعظ طبسی ادامه داد: امروز از یک طرف فشارهای آمریکا و جنگ روانی آن و از طرف دیگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ژست‌هایی که در برابر نظام می‌گیرد، حرکت‌هایی انفعالی است و تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران، جنگ روانی است و ما به خاطر این‌که در برابر این اقدامات مقاوم باشیم، صرف شعار نمی‌شود و برنامه‌ریزی‌های زیادی را انجام داده‌ایم و تدبیر رهبری و سیاست‌های حکیمانه امام راحل را داریم.
اهم اظهارات وی به شرح زیر است:
 
* امروز با کمال تاسف باید بگویم حرکت‌های ضد روحانیت و جریان‌های فکری نفوذی اعلام خطری است برای ما که حواسمان را جمع کنیم و تکلیف امروز خودمان را به درستی بشناسیم.
*حواسمان را جمع کنیم که اگر روحانیت تضعیف شد، بزرگترین خسارت را کرده‌ایم.
* اگر این همه برجستگی که در فرهنگ ما وجود دارد و این سخنان و مبانی فکری را که توسط آنان در جهان تاثیرگذار بوده‌ایم، نادیده بگیریم و به سراغ حرف‌هایی برویم که نتیجه‌ای جز تضعیف روحانیت ندارد، همه ضرر خواهیم کرد و باید با هماهنگی و وحدت در مقابل دشمن بایستیم و با حفظ فضای صمیمی، در آن‌جا که باید نقد کرد و تذکر داد، آن را انجام دهیم تا عده‌ای فضا را باز نبینند و با سخنان خود درصدد تضعیف رهبری برآیند.
* امروز شاهدیم که یک نیروی بااخلاص و باتجربه که دارای مبانی فکری قوی و اعتقادی است و توانسته بسیاری از حرکت‌های دفاعی ما را در داخل و خارج شکل دهد، مورد غضب آمریکا قرار گرفته و دولتمردان این کشور صراحتا اعلام می‌کنند که قصد ترور وی را دارند که اگر در این شرایط در فضای داخلی کشور و در بین دوستان و به خصوص آن جریانی که مدعی اصولگرایی هستند، اتحاد بیشتری وجود داشته باشد، دشمنان مایوس‌تر شده و هر اندازه احساس کنند که هر کس به دنبال کار خودش است، فشار روانی بیشتری را خواهند داشت.
* دشمن را باید شناخت و بنا به مسوولیت خود در برابر آن ایستاد و ما در عرصههای گوناگون نظامی، سیاسی و اجتماعی، کاملا آماده‌ایم و به یاری خداوند انقلاب را پیش می‌بریم و به تمامی اهداف انقلاب دست خواهیم یافت.
*در آستانه انتخابات هستیم و کشور ما به عنوان یک کشور استثنایی دارای انتخابات آزاد است و طبیعی است که در چنین فضایی تمامی جریانات فکری و سیاسی به فعالیت می‌پردازند و ما بارها گفته و تاکید می‌کنیم که هر جریان فکری که معارض با نظام نباشد، می‌تواند در انتخابات شرکت کند.
* گاهی عده‌ای در چهره و سیمای جمهوری اسلامی و ارزش‌های انقلاب درصدد نفوذ هستند که در چنین فضایی باید حواسمان را جمع کرده و میدان را خالی نگذاریم و حرکت‌های نفیی و اثباتی ما کاملا حساب شده باشد.
*پرداختن به مسائل سیاسی و اجتماعی و دفاع از حریم اسلامی، در کنار انجام امور علمی، از مهم‌ترین کارهای حوزه است.
* مقام معظم رهبری در مواقع لازم سخنان خود را نسبت به انتخابات و موضوعات دیگر مطرح می‌کنند، اما نباید همه چیز را به ایشان سپرد و امام جامعه را تنها گذاشت.
* یکی از مسوولیت‌های مهم بر عهده حوزه، حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و اگر خدای نکرده افرادی که دارای انحرافات فکری هستند، در پست‌های حساس نظام ورود یابند، در کوتاه مدت تاثیرات نامطلوب خواهند داشت که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.
* هر شهیدی که در جریان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از دست داده‌ایم، زیان‌بار بوده و هر کدام از آنان بی‌بدیل بودند و در برخی از حوزه‌ها هنوز افرادی قوی مانند شهید مطهری، هاشمی‌نژاد و بهشتی نداریم.
* یکی از مسوولیت‌های ما این است که افراد متعهد و ارزشمندی را به جامعه تحویل دهیم که در این راه داشته‌های علمی و عملی به تنهایی کافی نیست و باید وقت گذاشت و افراد مستعد و نخبه را شناسایی و آنان را تربیت کرد و به جامعه تحویل داد.
* روحانیون منفعل از فضا نباشند و فشارها را تحمل کنند و در جایی که لازم است حرف بزنند و از برچسب زدن‌ها و تهمت‌ها نترسند و مقاوم و پابرجا برای حفظ دین و نظام تلاش کنند.
/212 212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =