برگزارکنندگان جوایز اسکار پس از چند روز پر التهاب که با جدایی یکی از تهیه‌کنندگان پخش تلویزیونی و ادی مرفی همراه بود، بار دیگر بیلی کریستال را به عنوان مجری مراسم انتخاب کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بیلی کریستال پیش از این هشت بار مجری مراسم اسکار بوده و اجراهایش همیشه با استقبال تماشاگران روبرو شده است.

تام شراک رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی روز پنجشنبه از کریستال به عنوان «یک افسانه کمدی و نماد اسکار» یاد کرد و گفت: «از اینکه بیلی (کریستال) به صحنه اسکار باز می‌گردد، هیجان‌زده هستم.»

انتخاب کریستال پس از چند روز پرالتهاب برای آکادمی همراه بود. ماجرا از آنجا آغاز شد که برت رتنر یکی از تهیه‌کنندگان پخش تلویزیونی هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار هفته پیش در یکی از جلسات نمایش فیلم جدید خود «سرقت برج» با بازی ادی مرفی حرف‌هایی زد که توهین به همچنس‌بازان تلقی شد.

حرف‌های او بازتاب گسترده داشت. رتنر دوشنبه پیش نامه‌ای منتشر و عذرخواهی کرد، اما فشارها روی او آن‌قدر زیاد بود که روز سه‌شنبه از تهیه پخش تلویزیونی جوایز اسکار کناره‌گیری کرد.

یک روز بعد مرفی هم که به پیشنهاد رتنر به عنوان مجری جوایز اسکار 2012 انتخاب شده بود، با انتشار نامه‌ای از اجرای مراسم انصراف داد.

آکادمی بلافاصله برایان گریزر تهیه‌کننده پیشکسوت هالیوود را جایگزین رتنر کرد. به این ترتیب همه منتظر انتخاب گریزر برای اجرای مراسم بودند.

او در‌این‌باره گفت: «من هم مانند خیلی‌های دیگر مشتاق هستم بیلی را بار دیگر روی صحنه ببینم. باعث خوشحالی است که او حاضر شد با من و همکارم دان میشر همکاری کند.»

یک انتخاب مناسب
کریستال 63 ساله اولین بار سال 1990 - سالی که «رانندگی برای خانم دیزی» اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد - مجری مراسم اسکار شد.

مراسم آن سال بیش از 40 میلیون تماشاگر را پای گیرنده‌ها نشاند و پس از «سوپر بول» فوتبال آمریکایی، دومین برنامه پربیننده سالانه در ایالات متحده لقب گرفت.

کمدین معروف سه سال پی در پی دیگر اجرای جوایز اسکار را به عهده گرفت و سپس با دو سال غیبت، سال‌های 1997 و 1998 باز هم مجری مراسم بود. سال 1998 که «تایتانیک»‌ اسکار بهترین فیلم را برد، مراسم 57 میلیون تماشاگر داشت. او آخرین بار سال 2004 اجرای مراسم اسکار را به عهده داشت.

کریستال که در فیلم‌هایی چون «وقتی هری، سالی را ملاقات کرد» و «این را تحلیل کن» بازی کرده، در همه این سال‌ها یکی از مجری‌های محبوب اسکار بوده و هر سال که اجرای مراسم ناموفق از کار درمی‌آید، مانند اجرای پارسال جیمز فرانکو، همه یاد او می‌افتند.

اکنون این سئوال مطرح است که آیا کریستال می‌تواند با نسل جدید تماشاگران سینما و تلویزیون که در سال‌های اخیر بیش از همیشه در حوزه‌ سرگرمی حق انتخاب داشته‌اند، ارتباط برقرار کند؟
تعداد تماشاگران مراسم اسکار در پنج دوره از شش دوره اخیر کمتر از 40 میلیون نفر بوده است.

شراک اعتقاد ندارد که کریستال برای اجرای مراسم اسکار بیش از حد پیر است. او دراین‌باره گفت: «باب هوپ در شصت و چند سالگی هم مجری اسکار بود.»

هوپ که 19 بار اجرای مراسم اسکار را به عهده داشت، مانند کریستال هم خوب شوخی می‌کرد و هم می‌توانست آواز بخواند.                  

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدهای اسکار 24 ژانویه (چهارم بهمن) اعلام خواهد شد.

رویترز / 10 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری


5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =